Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

2025.04.23. 09:55

  • Az első negyedévben 157 százalékkal több elektromos Volkswagent helyeztek forgalomba Európában az egy évvel korábbihoz képest. Ez közel 66 ezer autót jelentett. 
  • A Tesla csak a második, alig több mint 53 ezer autóval, ami 30 százalékos mínusznak felel meg. 
DSC9188

Hatalomátvétel volt megfigyelhető 2025 első negyedévében az európai új elektromos autó-piacon. A Volkswagen 65 679 autót adott el, ami a tavaly évi azonos időszakhoz képest rendkívül erős, 157 százalékos növekedés. Ezzel szemben az eddigi piacvezető, a Tesla eladásai 38 százalékot zuhantak és csupán 53 237 autót adtak el, így visszaszorultak a második helyre.

Bár a Jato Dynamics erről szóló statisztikájában lehet némi zavar, hiszen a Tesla nem közöl eladási számokat, csak a regisztrációs adatokból lehet számolni, de bő 12 ezer autós különbséget valószínűleg még így sem tudna behozni az amerikai gyártó. A gyengébb teslás számoknál azt azért figyelembe kell venni, hogy az év elején jött ki a Model Y frissített verziója, a Juniper, annak a megrendelései és kiszállításai az év hátralévő részében javíthatják majd az amerikai gyártó számait. 

VW kontra Tesla

A Volkswagen szekere a kezdeti megtorpanást követően rendesen megindult az utóbbi időben. Globálisan 60 százalékkal tudták növelni az elektromos autós eladásaikat, míg a teljes csoport 112 százalékos növekedést hozott össze 2025 első negyedévében – március 31-ig.

A konszern legnépszerűbb modelljei az ID.4 és az ID.5, de jól fogy a kisebb ID.3 is, illetve a leányvállalatok keze alatt szintén jól fut az Audi Q4 E-Tron, a Skoda Enyaq. A hatodik helyre befutott a Volkswagen ID.7 is, illetve hetedik lett az áruszállítóként és buszként is elérhető ID.Buzz.

Ezzel szemben a Tesla az utóbbi időben egyre nehezebben érvényesül a piacon. Ennek több oka is van: egyfelől nemrég vezették ki a márka legnépszerűbb modelljét, a Model Y-t, és csak most indulnak meg a következő generáció szállításai. Az átmeneti időszak beesést mutathat a statisztikákban. Emellett sokan elpártoltak a Tesla vásárlástól Elon Musk politikai szerepvállalása és megnyilvánulásai miatt. Szélsőséges ellenzői gyakran támadnak az amerikai gyártó modelljeire – főleg az Egyesült Államokban – ami miatt az emberek még inkább félnek Teslát vásárolni vagy birtokolni.

A Volvo lett a kivétel az élbolyban

A Volkswagen-henger és a Tesla-csökkenés mellett a többi európai gyártó is javulást ért el villanyautó-fronton. A kérdéses időszakban ugyanis

  • majdnem 47 ezer elektromos BMW-t regisztráltak, ez 21 százalékos emelkedésnek felel meg.
  • Az Audi 51 százalékkal közel 35 ezerre,
  • a Renault 89 százalékkal 32 ezerre,
  • a Kia 59 százalékkal 29 ezerre,
  • a Mercedes 6 százalékkal 28 ezerre,
  • a Skoda 93 százalékkal majdnem 27 ezerre,
  • a Hyundai 28 százalékkal több mint 21 ezerre,
  • a Peugeot 8 százalékkal 24 ezerre növelte a villanyautó-regisztrációk számát.
  • Míg a Volvo 23 ezres darabszáma 30 százalékos hanyatlásnak felel meg.