- Bemutatták a kínai AUDI első gyártásra kész modelljét, az E5-öt.
- A beltérben egy 27 colos érintőkijelző dominál, amihez arcfelismerő társul.
- Csak 100 kWh-s akkumulátorral lesz elérhető, a maximális hatótáv 770 kilométer körül alakul.
- Lesz 299, 408, 578 és 787 lóerős kivitel is, utóbbival 3,4 másodperc a 0-100-as sprint.
- 2026-ban és 2027-ben egy-egy új elektromos autó követi majd.
Megszületett a német Audi és a kínai SAIC Motors első közös szerelemgyereke AUDI márkanév alatt. Az E5 látszólag szakított minden eddigi audis hagyománnyal és egészen egyedi formavilág szerint épült. Hiába nevezik a formát Sportbacknek és hiába kapnak Quattro jelölést az összkerekes változatok, ennek az autónak nincs sok köze az európai modellekhez. Az AUDI még ki is emeli, hogy az E5 Kínában készült, kifejezetten Kínának.

Az E5 sok elemében hasonlít a tavaly bemutatott E Concept koncepcióautóra, szinte alig faragtak a gyártásra kész változaton. A beltérben is a kínai ízlés dominál, így az egész műszercsoportot és fedélzeti rendszert egyetlen hatalmas, 27 colos kijelzővel rendezték le. Ezen az AUDI elmondása szerint egy igazán magas színvonalú rendszer fut, ami arcfelismerőt is kapott. Ezzel többek között az autót lehet feloldani.

A platform a német Audi és a kínai AUDI közös munkájának eredménye. Az E5 négy különböző teljesítményszinttel lesz elérhető: a leggyengébb 299 lóerős változat csupán egy villanymotort kap és hátul hajt, azonban az erősebb (408, 578 és 787 lóerős) kivitelek több villanymotort kapnak, és elérhető lesz hozzájuk az intelligens Quattro hajtás is. Emellett az E5 progresszív összkerék kormányzást, aktív csillapítást és adaptív légrugós rendszert is kínál elérhető extraként. Kell is alá a stabil futómű, hiszen a legerősebb kivitele 3,4 másodperc alatt futja a százas sprintet.

Az AUDI egyelőre csak egy 100 kWh-s akkumulátort említ, valószínűleg minden változatba ezt szerelik majd. Éppen ezért feltételezzük, hogy a beígért 770 kilométeres (kínai szabvány szerinti) hatótávot az egymotoros, leggyengébb változat tudja csak. Viszont a rendszer 800 voltos architektúrát kapott, ezért elérhető hozzá ultragyors töltés, bár pontos adatot erről sem közöltek. Mindössze annyit mondtak, hogy a rendszer 10 perc alatt akár 370 kilométerre elegendő áram felvételére is képes lehet.

Szintén izgalmas részlet az E5-tel kapcsolatban, hogy a gyártó magas szinten foglalkozik az önvezető rendszerekkel. Éppen ezért az autón egy lidar, három nagy hatótávolságú radar, 12 ultrahang szenzor és számos kamera figyel egyszerre azért, hogy autópályán és akár városban is önállóan tudjon közlekedni az E5. Mindezek mellett már nem is kérdés, hogy az első AUDI rendelkezik minden olyan biztonsági és vezetéstámogató rendszerrel, ami egy ilyen felsőpolcos terméknél elvárható.
Ügynökeink mindenhol ott vannak!
Az Audi nem éppen egy prémium márkához méltó sajtófotókat osztott meg hivatalos oldalán, de szerencsére Ákos kollégánk épp a Shanghai Autószalonon van, ahol lőtt nekünk néhány képet az új AUDI E5-ről. A nagy tömegben ő sem tudott precízen beállított képeket készíteni, de sok látszik az autóból és néhány egészen közeli részletet is meg tudott mutatni. Íme egy kisebb galéria az új E5-ről:

Az AUDI egyelőre sem a becsült árról, sem a piaci bevezetés időpontjáról nem beszélt. Csupán annyit közöltek, hogy az E5 mellé 2026-ban és 2027-ben is érkezik majd egy-egy testvérmodell. Mivel a német gyártó kínai leányvállalata is a prémium ligát célozza és az E5 nagyjából az európai A5 méretosztályában mozog, feltételezzük, hogy a következő modellek az A6-nak és az A8-nak megfelelő elektromos autók lesznek.
