36 millióért vették, 3-ért se tudták eladni az öt hónapos Tesla Cybertruckot

2025.04.29. 06:00
  • Az Edmunds vásárolt egy Tesla Cybertruckot tartóstesztre 2024 júliusában.
  • Sorozatos műszaki hibák után a parkoló Teslába belehajtott egy autó, amitől megsérült a hátulja.
  • A sérülések nem tűntek vészesnek, de végül hosszas huzakodás után sikerült egy szervizből kicsikarniuk egy árajánlatot.
  • Közel 58 ezer dollárt, vagyis körülbelül 20,5 millió forintot kértek volna a Tesla javításáért.
  • Végül a Cybertruck az Edmunds egyéves tartóstesztjeik történetének legnagyobb pénzügyi bukása.

Az amerikai Edmunds rendszeresen vásárol tartóstesztre népszerű autókat, amiket egy teljes évig hajtanak, hogy később megosszák az így szerzett tapasztalataikat. Nemrég vettek egy Tesla Cybertruckot, amivel egy baleset miatt végül be se tudták fejezni a tesztidőszakot.

A Cybertruckot 2024 júliusában vették közel 102 ezer dollárért, azaz nagyjából 36 millió forintért. Már a tesztidőszak legelején is gondok voltak a Teslával: probléma volt a kormányművel, olykor nem működött a légkondi, és olyan is volt, hogy a váltót nem lehetett P-be kapcsolni.

Műszaki hibák sora után végül egy karambol okozta a pickup vesztét: egy autó belerohant a parkoló Cybertruckba, aminek több karosszériaeleme, illetve a futóműve is megsérült. Első ránézésre nem tűnik vészesnek a kár, bárki egyből rávágná, hogy egy ilyen drága, néhány hónapos autónál ilyen sérüléseket biztosan megéri kijavíttatni.

Forrás: Edmunds
Forrás: Edmunds

Már ha van, aki megcsinálja. Független szervizek nem akarták elvállalni a javítást, a Tesla saját szervizei közül pedig csak kevés volt felkészítve az elektromos pickup helyreállítására. Kiderült, hogy a baleset 80 kilométeres körzetében mindössze két olyan hivatalos Tesla szerviz van, ahol esetleg vállalnák a javítást.

Először Huntington Beach-en próbálkoztak, ahol azt mondták, hogy egy hónapot kéne várni a kárfelmérésre, amihez oda is kellett volna szállíttatni a Cybertruckot. A javítást csak további hat hónap múlva kezdték volna, és addig nem tarthatták ott a sérült autót, megint szállíttatni kellett volna.

Forrás: Edmunds
Forrás: Edmunds

A következő, Ontarióban lévő szerviz jobbnak tűnt elsőre: itt is egy hónapot kellett várakozni az átvizsgálásra, cserébe ezután azonnal neki tudtak volna látni a javításnak. Végül a hely telítettsége miatt az átvizsgálás mégis csúszott egy hónapot, a legdurvább azonban nem ez volt.

Megérkezett az árajánlat: 57 880 dollárt, azaz 20,5 millió forintot kértek volna. A legdrágább alkatrész a hátsó futómű volt (így egyben számolták) bő 3,2 millió forintért. A fennmaradó összeg kisebb alkatrészekből, illetve a közel 5,9 milliós munkadíjból jött össze. Ezen a ponton az azért érdekes, hogy mindez miért nem a biztosítóval intézték.

Forrás: Edmunds
Forrás: Edmunds

Talán nem meglepő, hogy az Edmunds passzolta a lehetőséget, és végül feldobták a Cybertruckot a Copartra. Végül kerek 8 ezer dollárért, vagyis alig több mint 2,8 millió forintért sikerült eladni. Ez az egyéves tartóstesztjeik történetének legnagyobb buktája: a baleset után az autó az eredeti árának nagyjából a tizenharmadáért kelt el. Ez még úgy is elképesztően kevésnek tűnik, hogy a Teslát sérült állapotban értékesítették.

Bónusz, ha kíváncsi vagy a szerviz teljes ajánlatára:

  • Díszlécek: $619
  • Motorok és alkatrészek: $4191
  • Motortartók: $77
  • Kerekek: $1758
  • Kormánymű: $2040
  • Hátsó felfüggesztés: $9149
  • Kabin és alkatrészek: $3800
  • Plató: $8762
  • Platóajtó: $2495
  • Hátsó lökhárító: $2417
  • Karosszéria, lámpák és padlólemez: $1668
  • Egyéb alkatrészek: $362
  • Fényezés: $610
  • Adók: $3320
  • Munkadíj: $16 584
  • Kiszervezett javítások: $25
  • Összesen: $57 879 

Forrás: Edmunds / Carscoops