Van még remény: új V8-ast fejleszt a Merci az AMG-khez
- Még nem végzett a V8-as motorokkal az AMG.
- Michael Schiebe, a vállalat első embere szerint nemcsak életben tartják a V8-ast, de a következő generáción is dolgoznak.
- Ez a jelenlegiek mellett akár új modellekbe is kerülhet!
Érdekes volt látni, hogy a sportautók terén mennyire máshogy próbált megfelelni a szigorú emissziós szabályoknak a BMW és a Mercedes. Előbbi gyártó durva sportmodelljeiben maradtak a nagy köbcentis, sokhengeres motorok, amiket kiegészítő hibrid rendszerekkel tettek környezetbarátabbá.

Ehhez képest a Mercedes eleinte ennek tökéletesen az ellenkezőjét csinálta: egyes modelleknél a belső égésű motorok mind hengerszám, mind lökettérfogat tekintetében alaposan összementek, a hibrid hajtás pedig jóval nagyobb hangsúlyt kapott, mint a BMW-nél. Erre remek példa a Mercedes-AMG C63 S E Peformance, amiben egy kétliteres négyhengeres, motor és egy durva plug-in hibrid rendszer közösen termeli meg a 680 lóerőt és az 1020 Nm nyomatékot.

Bár a teljesítményadatok végeredményben meggyőzőek, a potenciális vásárlói célcsoport nem esett hasra attól, hogy egy ennyire drága prémium sportmodellben csak egy ilyen kicsi belső égésű motor van. Ez pedig az eladásokon is meglátszott.
A Mercedes AMG részlege azóta bejelentette, hogy nem engedi el a legendás V8-as motorok kezét: Michael Schiebe, az AMG vezetője szerint bőven van még idő 2035-ig, így a V8-asoknak is akad még néhány jó éve.
Úgy tűnik azonban, hogy az AMG nemcsak életben tartja, hanem nagy erőkkel fejleszti is az erős, nagy köbcentis motorjait. "Éppen a következő generációs V8-as fejlesztésének közepén járunk. Nagyon sok olyan pozíciót látok a jelenlegi portfóliónkban, vagy akár új [termékekben], ahol el tudnánk képzelni a V8-at" - nyilatkozta Schiebe.
Eszerint okkal reménykedhetünk abban, hogy a közeljövőben egyre több AMG Mercedesbe térnek vissza a V8-asok.
Forrás: carscoops.com
