Megvan a Stellantis új vezére, nem kis feladat vár rá
- Fél év keresgélés után a Stellantis élére az olasz származású Antonio Filosa került, aki korábban a Jeep globális főnöke, majd az amerikai régió vezetője volt. Június végétől vezérigazgatóként irányítja a csoportot.
- Filosa máris elkezdte visszahívni a Tavares által mellőzött kulcsembereket, például Tim Kuniskist és Jeff Kommort, hogy helyreállítsa a kapcsolatot a kereskedői hálózattal és fékezze a növekvő készleteket.
- Az új vezérnek egyszerre kell megerősítenie a minőséget, átgondolnia a 15 márkás portfólió jövőjét, és racionalizálnia a gyártási rendszert – különös tekintettel a várható amerikai vámokra.
- 2025 a Stellantis számára a stabilizálásról szól majd: megőrizni a profitot, visszanyerni a piaci bizalmat és letisztázni a hosszútávú stratégiát.
A Stellantis fél évig keresett új vezérigazgatót Carlos Tavares decemberi távozása után, és végül a Fiat Chrysler veteránja, az olasz származású Antonio Filosa nyerte el ezt a nem egyszerű pozíciót. A jelenleg az amerikai régió operatív vezetőjeként és a vállalat globális minőségügyi főnökeként dolgozó Filosa június 23-án veszi át a vezérigazgatói feladatokat és mutatja be új vezetői csapatát is.
A 26 éve autóiparban dolgozó Filosa Brazíliában építette fel a karrierjét, de az utóbbi hónapokban Észak-Amerikában is erős pozíciókat szerzett. Miután tavaly ősszel ő lett a Jeep márka globális vezére, októberben átvette az észak-amerikai operatív vezetést, majd Tavares távozása után a teljes amerikai kontinens irányítását is, írta az Automotive News.
Filosa kinevezése szakmailag nagy előrelépés, de komoly feladat vár rá: fel kell virágoztatnia a Stellantist. Filosa egyik első lépése az volt, hogy visszahívott olyan kulcsembereket, akiket Tavares korábban mellőzött – így térhetett vissza például Tim Kuniskis a Ram élére, és Jeff Kommor is visszakapta az amerikai értékesítési vezetői pozícióját. A cél egyértelmű: újraépíteni a bizalmat a kereskedői hálózattal, közben megállítani a készletek duzzadását és helyrebillenteni az eladási számokat.

A minőség és megbízhatóság javítása mellett Filosának a vállalat 15 márkájának jövőjét is újra kell gondolnia – köztük a kínai Leapmotorral közös villanyautós vállalkozás helyzetét is. Emellett a teljes gyártási hálózat (ez mintegy 50 gyárat jelent világszerte) racionalizálása is napirendre kerülhet, különösen a Trump-féle vámok fényében, amelyek a gyártás regionalizációja felé tolják majd a stratégiát.
A Stellantis számára 2025 „átmeneti év” lesz, a cél a stabilizálás, a profit szinten tartása és a bizalom visszaépítése. Filosa előtt tehát nemcsak technikai és piaci, de politikai és emberi kihívások is állnak.
