Arnage Drophead Coupé: új kabrió a Bentleytől

2005.01.05. 12:07

Újra lesz nyitott modell a brit luxusmárka kínálatában. Crewe-ben épp két éve nem készítenek vászontetős modelleket: az Azure utolsó példányai 2002 végén kerültek le a futószalagról. Az új modell az Arnage Drophead Coupé nevet kapta, és első pillantásra nagyon hasonlít az Azure-ra, bár teljesen új modellről van szó, és ez nem is véletlen: mindkét autó hűtőmaszkja, és a padlólemez is az Arnage limuzinból származik. A Drophead Coupé és az Azure közti leglátványosabb különbség a helykínálatban rejlik. Míg a régi modell hátul nem volt igazán tágas, addig az új típus egy teljes értékű négyszemélyes autó két ajtóval és vászontetővel. Többek közt ennek is köszönhető, hogy a két autó hátsó része teljesen eltérő: a Drophead Coupé nagyobb hátsó oldalablakokat és hangsúlyosabb ívű övvonalat kapott, hogy ellensúlyozzák a hosszabb farrész aránytorzító hatását.

A legújabb nyitott Bentley műszakilag szinte teljes egészében megegyezik a nemrég felújított Arnege R modellel: ugyanaz a 450 lóerős 6,75 literes, ikerturbós V8-as hajtja automata váltón és a hátsó kerekeken keresztül. Az óriási kabriót persze felszerelték menetstabilizáló programmal, elektronikus fékerő-elosztóval és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal, így a 875 Nm csúcsnyomaték ellenére az autót bármelyik átlagos képességű sofőr képes biztonságosan elvezetni. A karosszériát természetesen alaposan megerősítették, de ha mégis baj történne, boruláskor az utasok biztonságát egyebek közt a hátsó fejtámlákból előugró bukókeretek védik, amelyek a szélvédőkerettel együtt elbírják az autó teljes súlyát. Az autó teteje hagyományos háromrétegű vízhatlan vászontető, amit természetesen elektromotorok nyitnak és zárnak durván 25 másodperc alatt.

Az Arnage Drophead Coupét a Los Angeles Motor Show-n mutatják be ezen a héten, de a szériagyártás megkezdését attól teszik függővé, hogy mekkora lesz az érdeklődés a potenciális vásárlók körében. Amennyiben a Bentley vezetése úgy véli, hogy az igény megfelelő mértékű az újabb nyitott modell iránt, a gyártás alig több mint egy év múlva, 2006 tavaszán beindulhat.