Javuló eredmények a PSA-nál

2005.01.07. 17:08

A 2003-as stagnálás után ismét növekedést mutattak a Peugeot-Citroën eladásai 2004-ben. A gyártó tavaly összesen 3 375 000 autót adott el, hozzávetőleg 2,7%-kal többet mint egy évvel korábban. Ezzel a PSA jelenleg a világtermelés 5,6%-át adja. A növekedés elsősorban a Peugeot-nak köszönhető: az oroszlános márka 2 027 000 autót értékesített 2004 során. A Citroën ugyanakkor a 2003-as eredményét 24 ezer autóval alulmúlva 1 348 000 járművet adott el tavaly. A cégcsoport legnépszerűbb típusa továbbra is a Peugeot 206-os maradt, ebből majdnem 800 ezer fogyott 2004-ben, de szintén kelendő a 307-es (581 ezer), a Citroën C3-as (363 ezer) és a Berlingo/Partner széria is (318 ezer). Az új modellek is jól szerepeltek, a 407-esből 151 ezer talált gazdára, míg az év végén bemutatott Citroën C4-esből 39 ezret adtak el az év végéig. A cégcsoport még mindig Nyugat-Európában a legerősebb, itt 2 412 000 autót adtak el, míg Közép-Európában 220 ezer, Dél-Amerikában 143 ezer, Kínában 90 ezer, Iránban pedig 293 ezer - kizárólag helyben összeszerelt - járművet értékesítettek. A jövőre nézve a PSA szerényen nyilatkozik: a sajtóközlemény szerint visszafogott növekedésre számítanak 2005-ben.