VW Ragster tanulmány: hot-rod fantázia Új Bogár alapon

2005.01.10. 11:47

A Detroit Motor Show-ra egy amerikai stílusban átdolgozott New Beetle-lel készült a Volkswagen, hogy megmutassa, mit is lehet kihozni még a múltidéző kisautóból. A tanulmány kedvéért még az autók neveiért felelős csapat is munkához látott, és új szót alkotott a Ragtop - azaz vászontetős - és a Speedster - ezt a kifejezést alacsony szélvédős kétüléses nyitott autókra használják - szavakból, így született a Ragster név, amely többé-kevésbé jól kifejezi az átalakítások lényegét.

A név persze bizonyos értelemben megtévesztő, a Ragster ugyanis az Új Bogárénál 150 mm-rel alacsonyabb merev tetőkeretet kapott, és csak az utastér felett találunk egy hátragöngyölhető vászontetőt, így helyénvalóbb lett volna a Ragtop és a Choptop - lecsapott tetejű - szavakból nevet alkotni, de beláthatjuk, hogy egy ilyen próbálkozás nem eredményezett volna igazán frappáns elnevezést. A Ragstert jellegzetes teteje mellett az agyonrágott, de kétségtelenül látványos - ezúttal ezüst-fehér színkombinációban megvalósított - Viper-csíkos festés, a 19 hüvelykes polírozott alumínium keréktárcsák és néhány átdolgozott karosszériaelem teszi látványosabbá.

Az autó műszakilag megegyezik a New Beetle modellel, bár a VW közleménye nem tér ki arra, hogy a kiállítási darab konkrétan melyik változatra épül. Ugyanakkor a szövegből sejthető, hogy a VW nem zárkózik el a szériagyártástól sem, így a Ragster sorsa - akárcsak egykor a New Beetle-é - a közönség kezében van: ha az amerikai kiállítás-látogatók reakciói megfelelőnek tűnnek, az alacsony tetős Új Bogár hamarosan az amerikai VW kereskedésekben kelletheti magát.