Újabb rekordéven van túl a BMW

2005.01.26. 15:31

2004-ben szinte minden téren számottevő növekedést ért el a német gyártó. A BMW elnöke, Helmut Panke a tavalyi évvel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy az összes célt elérték, amelyet kitűztek maguk elé. A BMW csoport tavaly összesen 1 208 732 darab BMW, Mini és Rolls-Royce márkajelzésű autót értékesített, 9,4%-kal többet, mint 2003-ban. Ráadásul a BMW márka is átlépte az egymilliós álomhatárt, 1 023 583 autót értékesítve az év folyamán. Egyedül a motorkerékpár-üzletág nem mutatott fejlődést, sőt, a 2004-ben eladott 92266 kétkerekű néhány száz darabbal kevesebb is, mint a 2003-as eredmény.

A cég legkelendőbb modellje továbbra is a 3-as sorozat volt, ebből 449 732 példányt vásároltak világszerte, azaz 14,9%-kal kevesebbet, mint 2003-ban, de ez egy kifutó típusnál érthető is: az új 3-as az idén mutatkozik be, és a BMW reményei szerint kelendőbb lesz minden elődjénél. A modellciklusa első felében járó 5-ös ugyanakkor tarolt: a BMW nagyobbik tömegmodelljét 223 598-an választották, 23,8%-kal többen, mint egy évvel korábban. Ezen felül a Mini eladásai is tovább nőttek, ami nem csoda, hiszen a prémium-kisautóból a hírek szerint még mindig többet venne fel a piac, mint amennyit Oxfordban gyártani képesek: tavaly 4,5%-kal, 184 357 darabra nőtt a típus vásárlóinak száma. Az új 1-es sorozat is ígéretesen kezdett: első töredék-évében a hátsókerék-hajtású kompakt modellből 39 247 darab kelt el.

Ami a pénzügyeket illeti, a BMW vezetése csak a forgalomra vonatkozó adatokat tette közzé, a nyereségről azonban még nem nyilatkoztak. Ezek szerint az autós részleg forgalma 42,544 milliárd eurót tett ki, ami 11%-os növekedést jelent, míg a teljes csoport forgalma 6,8%-kal, 44,335 milliárd euróra nőtt. A cégvezetés a jövőbeli terveket röviden foglalta össze: 2005-ben újabb rekordokat várnak az eladásokban, a forgalomban és a nyereségben egyaránt.