Már biztos, hogy a Párizsban bemutatott Opel Astra HPC tanulmány
sorozatgyártásban végzi. Angliában megjelentek az első hivatalos fotók
a koncepciómodellel szinte teljesen azonos külsejű szigetországi
sportmodellről, mely Vauxhall Astra VXR néven kerül forgalomba. Az Opel
az árazással egyértelműen a Volkswagennek dob kesztyűt: a Golf V GTI 19
995 fontba kerül, a hírek szerint az Astra is 20 000 font körüli
összegért lesz megvásárolható, viszont
pontosan 40 lóerővel erősebb vetélytársánál.
Két lényeges változás van az Astra HPC-hez képest, ebből az egyik
az első lökhárító aljának szinte észrevehetetlen átalakítása, a
markánsabb változás, hogy az eredetileg a lökhárító két szélére
helyezett két kipufogócsőből egy középen kikandikáló ovális lyuk
maradt.
Valószínű, hogy a galériánk kis képein látható 19 colos alufelnik csak
opcióként járnak az autóhoz, amely
állítólag 250 km/h feletti végsebességre és bőven 7 másodperc alatti
0-100-as sprintre képes 240 lóerős és 310 Nm nyomatékú, Speedster
Turbóból származó kétliteres turbómotorja segítségével.
Ezzel a teljesítménnyel nemcsak a 200 lovas, 235 km/h
végsebességű Golf GTI-t, de a Ford Focus RS-t is könnyen
megszorongathatja az új Astra-csúcsmodell. Az autó Angliában júliustól
kapható, elképzelhető, hogy addig az Opel-változat is elkészül.