Elkészült az Astra HPC szériaváltozata

2005.01.28. 13:51

Már biztos, hogy a Párizsban bemutatott Opel Astra HPC tanulmány sorozatgyártásban végzi. Angliában megjelentek az első hivatalos fotók a koncepciómodellel szinte teljesen azonos külsejű szigetországi sportmodellről, mely Vauxhall Astra VXR néven kerül forgalomba. Az Opel az árazással egyértelműen a Volkswagennek dob kesztyűt: a Golf V GTI 19 995 fontba kerül, a hírek szerint az Astra is 20 000 font körüli összegért lesz megvásárolható, viszont pontosan 40 lóerővel erősebb vetélytársánál.
Két lényeges változás van az Astra HPC-hez képest, ebből az egyik az első lökhárító aljának szinte észrevehetetlen átalakítása, a markánsabb változás, hogy az eredetileg a lökhárító két szélére helyezett két kipufogócsőből egy középen kikandikáló ovális lyuk maradt.

Valószínű, hogy a galériánk kis képein látható 19 colos alufelnik csak opcióként járnak az autóhoz, amely állítólag 250 km/h feletti végsebességre és bőven 7 másodperc alatti 0-100-as sprintre képes 240 lóerős és 310 Nm nyomatékú, Speedster Turbóból származó kétliteres turbómotorja segítségével.
Ezzel a teljesítménnyel nemcsak a 200 lovas, 235 km/h végsebességű Golf GTI-t, de a Ford Focus RS-t is könnyen megszorongathatja az új Astra-csúcsmodell. Az autó Angliában júliustól kapható, elképzelhető, hogy addig az Opel-változat is elkészül.