Eredeti terveinél mintegy 15 000 autóval gyártott kevesebbet a
Peugeot-Citroën az év első hónapjában. A kimaradás oka, hogy a
részecskeszűrő-beszállítók nem tudták tartani a lépést az egyre növekvő
igényekkel. A PSA az elmúlt négy évben körülbelül egymillió
részecskeszűrőt épített be autóiba, és ezzel a legjelentősebb európai
felhasználó a 110 000 darabbal második Mercedes-Benz előtt. A
részecskeszűrők nélkül a dízelmotorok nehezen tudnák teljesíteni a
2006-tól életbe lépő Euro-4-es előírásokat.
A probléma egyik fele, hogy a berendezés kerámia alkatrészeit nem
lehet rohammunkában építeni, és a szűrőket gyártó japán-francia
vegyesvállalat mintegy 7000 darabbal maradt el januárban. Másfelől, a
modern gyártósorokat nem lehet egy az egyben átállítani kizárólag
benzinmotorok termelésére, így
a dízeleket sújtó hiány a benzinmotorok termelését is korlátozta,
így jött ki a 15 000-es kiesés. Ráadásul elképzelhető, hogy
áprilisig további 5000 darabbal marad el a beszállító.
Bár a probléma egyelőre a PSA-t érinti érzékenyen, a közeljövőben
más gyártók is megszenvedhetik a szükséges kerámia alkatrészek hiányát.
Ezt az is alátámasztja, hogy a Bosch becslései szerint hamarosan
annyira megnő az igény a részecskeszűrők iránt, hogy a tavaly 700 000
darabos piac 2007-re évi hatmillióssá nőheti ki magát.