Chicagóban ma mutatta be a Honda legújabb prototípusát, a Civic Si
Conceptet. Az újdonság számos részletében az ősszel bemutatandó új
Civicre utal, bár azt nehéz lenne eldönteni, hogy melyik elemekkel,
megoldásokkal találkozhatunk majd a köznapi modelleken. A 2006-os
modellévben kibővül a Civic-paletta,
az eddigi két-, három-, négy és ötajtós modellekhez csatlakozik egy
hibrid hajtású verzió, valamint a földgázzal hajtott GX.
A Civic Si orrába a Type-R-ből ismerős 200 lovas i-VTEC motort
helyezték, ehhez hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik. Akárcsak a
szépemlékű Integrában, ebben is találunk részlegesen önzáró
differenciált, ami sokat segít induláskor és szűk kanyarokban,
kigyorsításnál.
A látványról és az aerodinamikáról sem feledkeztek meg: minimalizálták
a 225/40 R18-as kerekek és az őket rejtő kerékjáratok közötti hézagot,
előre és oldalra mélyre lógó kötényeket, hátulra szárnyat, és a
lökhárítóba integrált diffúzort szereltek. A megállásról négydugattyús
nyergekkel operáló Brembo-fékrendszer gondoskodik.
Az új Civicet és vele együtt az Si-t
idén ősszel kezdik el forgalmazni az Egyesült Államokban, Európa
valószínűleg pár hónappal később következik, és az Si nálunk minden
bizonnyal Type-R néven lesz megvásárolható.