Új Ford Focus változatok Genfben

2005.02.15. 10:09

A sportos ST220-as és a Focus négyajtós kivitele áll majd a genfi Ford stand középpontjában.

A Ford láthatóan tanult a múlt hibáiból. Ezúttal nem vártak éveket egy igazán sportos modellváltozat bemutatásával: a Team RS már a második generációs Focus fejlesztési munkái alatt hozzákezdett az ST220-as fejlesztéséhez. Igaz, sokkal könnyebb dolguk is volt, mint a Focus RS esetében: az új modell ugyanarra a padlólemezre épül mint a Volvo S40-es. Így nem kellett motort fejleszteni, hiszen a Volvo öthengeres 2,5 literes turbómotorja kipróbált, megbízható megoldás. Elég volt a 220 lóerős motort beszerelni a Focusba , és a megnövekedett teljesítményhez igazítani a fékeket, a futóművet és a kormányművet. Ezután már csak egy kis kozmetikai munka maradt: az ST220-as 225/40R18-as kerekeket és látványos könnyűfém felniket kapott, az első lökhárítót nagyobb nyílásokkal látták el. Oldalt a küszöbök megvastagításával, hátul pedig egy apró tetőspoilerrel próbálták feldobni az összhatást. A belső tér is változott az alapváltozathoz képest: egyebek közt kétszínű sportülések, kiegészítő műszerek és sok fém-díszítés jelzi hogy ez a leggyorsabb ma ismert Focus. Hogy pontosan mennyire gyors, azt egyelőre sajnos nem árulták el, de az biztos, hogy a forgalmazás 2005 végére várható beindításáig az összes fontosabb adatot megismerhetjük.

A másik Focus újdonság a négyajtós kivitel, amely - részben a kisméretű pótkeréknek köszönhetően - 526 literes csomagtérrel és a sajtóközlemény szerint kivételesen tágas és kényelmes belsővel kényezteti majd leendő vásárlóit. A Ford emellett azt is elárulta, hogy ez a típusváltozat szolgál alapul a Focus kabrió változatához, amelyet a Focus Vignale tanumány alapján fejlesztenek. A Focus szedán forgalmazását már 2005 tavaszán megkezdik, míg a nyitható tetejű változat 2006 végén érkezik a kereskedőkhöz.