Mercedes C160 Sportcoupé sport nélkül

2005.03.09. 13:12

Hátsókerék-hajtású kompakt modelljéből új alapváltozatot mutat be a Mercedes. A C Sportcoupé modellek többségére - főképp a benzines változatokra - eddig úgy-ahogy illett a nevük: a leggyengébb változatba is 143 lóerős kompresszoros motor került, így a 10 másodpercen belüli gyorsulási idő 100 km/h-ra és a 220 km/h feletti végsebesség garantált volt. A sorból csak a leggyengébb dízel, a 123 lóerős C200 CDI lógott ki, de ez meg nyomatékban és fogyasztásban verte a testvérmodelleket.

Az új C160-as számára viszont nincs mentség: 1,8 literes benzines, és - figyelem - még mindig kompresszoros, de alaposan lefojtott motorja 122 lovas, tehát a több mint 1,4 tonnás karosszériához képest nem különösebben erős, 11,4 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, és vegyes üzemben 8 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Nyomatékosnak ugyan nyomatékos - a csúcsérték 190 Nm - de így sincs sehol a dízelmotoros alapmodel 270 Nm-étől.

Cserébe viszont 1700 euróval, azaz átszámítva mintegy 400 ezer forinttal olcsóbb Németoszágban mint az eddigi alapmodell, a C180 Kompressor: az alapár 24 700 euró. A kérdés persze az, hogy az 1-es BMW mellett, amelyből a legerősebb kerül ugyanennyibe, labdába rúghat-e még az alapkivitelű C Sportcoupé.