Bizzarrini GTS 4.4 V - egy legenda újra feltámad

2005.03.10. 13:43

Giotto Bizzarrini autótörténeti léptékkel mérve elég rövid ideig, 1963 és 1969 között gyártotta saját tervezésű, Chevrolet motoros sportautóit, amelyek mind külső megjelenésükben, mind sebességükben felvették a versenyt a kor többi legendás sportautójával. A GT Strada 5300 típusból hat év alatt kevesebb mint 150 darab készült, de azóta is a gyűjtők ritka kincsei és az autórajongók legédesebb álmai közé tartozik. Később, az 1990-es évek elején még készült néhány korszerű Bizzarrini sportkocsi is BZ2001 jelzéssel, de ez a kísérlet annak ellenére is hamar elhalt, hogy még maga a márka alapítója is részt vett a tervezésben.

Most egy Giorgio Viti nevű üzletember kezében van a Bizarrini név, aki elhatározta, hogy feléleszti a márkát, így építtetett egy sportkocsit a GT Strada 5300 szellemét követve. Az autó orrmotoros lett, lágy ívű gömbölyded vonalakkal, erős V8-as motorral, kézzel is kapcsolható automata váltóval és lélegzetelállító menetteljesítményekkel. A tervezők ezúttal egy 4,4 literes Alpina-BMW nyolchengeresre bízták az autó mozgatását, amely 530 lóerejének és 710 Nm-es csúcsnyomatékának köszönhetően 3,9 másodperc alatt gyorsíthatja az autót 100 km/h-ra. A Bizzarrini GTS legnagyobb sebessége a gyártók szerint 360 km/h. A 4,67 méter hosszú, 2 méter széles és 1,23 méter magas jármű gyártása állítólag akár már 2006-ban elkezdődhet, már csak az a kérdés, hogy a kézi munkával készülő kétülésesért ki fizeti majd ki a félmillió eurós vételárat.