A General Motors megsemmisítené az EV1-eseket, az egykori használók viszont megvásárolnák a megmaradt autókat.
A kétajtós, akkumulátoros kupékat még az 1990-es évek közepén mutatta be a világ legnagyobb autógyártója, és 1996-tól néhány száz példányt le is gyártottak a típusból. Az EV1-eseket 2003-ig sokan használhatták Kalifornia és Arizona állam lakosai közül némi havi bérleti díj fejében, de egyetlen példányt sem adtak el, így a program lezárása után az összes autó visszakerült a GM-hez, ahol a nagy részüket már meg is semmisítették.
Egy korábbi GM alkalmazott, aki régebben az EV1-es tervezésében is részt vett, a hét elején tüntetést szervezett, hogy megmenthessen néhányat a ma is igen korszerűnek számító elektromos autók közül, amelyek még a GM egyik telephelyén állnak. Mintegy 100 autóról van szó, amelyekért példányonként 24 ezer dollárt, azaz átszámítva több mint 4,4 millió forintot ajánlottak a tüntetők. Ez látszólag ugyan korrekt ajánlatnak tűnhet, de ha a GM eladná a villanyautókat, akkor biztosítania kellene az alkatrész-ellátást és a szakszerű szervizelés lehetőségét, ami jóval több pénzbe kerülne, mint amennyi az autók eladásából befolyhat. A dolog persze mindenképpen kellemetlenül érinti a GM-et, hiszen a hétfői tüntetésen több embert letartóztattak, egyebek közt egy ismert filmszínésznőt is, így az ügynek komoly sajtóvisszhangja lett.
Korábban a Ford már kénytelen volt beadni a derekát a Norvégiában gyártott, és szintén tisztán akkumulátoros hajtású Think kisautóval kapcsolatban , bár akkor a norvég kormány és a Greenpeace kiállt a járművek megsemmisítése ellen. A GM ügye azonban nem ilyen egyszerű, hiszen az Egyesült Államok fogyasztóvédelmi törvényei igen szigorúak, és a későbbi perek elkerülése érdekében az autóipari óriás valószínűleg inkább dönt az EV1-esek megsemmisítése mellett a tiltakozások ellenére is.