Az első középmotoros Lamborghini alapozta meg a márka hírnevét félelmetes menetteljesítményeivel és forradalmi felépítésével.
A Miura - egyelőre karosszéria nélkül - Torinóban látta meg a napvilágot 1965-ben, és rögtön lenyűgözte a közönséget és a szakmát különleges műszaki megoldásaival. Az egyik különlegesség a vázszerkezet volt: a szokványos acélcsövek helyett, amelyekhez a Lamborghini is visszatért későbbi típusainál, egy acéllemezekből összehegesztett, merev, de könnyű tartószerkezet képezte a konstrukció gerincét. Ebbe szerelték be a hátsó tengely elé keresztbe a 4 literes V12-es motort, ami egy egységet képezett a kuplungszerkezettel és a váltóval, kiváló súlyelosztást biztosítva az autónak. Ez a különleges felépítés manapság is újszerűnek tűnne, hiszen a legtöbb hasonló teljesítményű sportkocsi ma is hosszában beépített motorral és váltóval készül, nem csoda, hogy negyven éve mindenki a merész konstrukció csodájára járt.
A meztelenül is különleges járműre a Bertone stúdió csapott le, ahol a Lamborghini későbbi állandó tervezője, Marcello Gandini fogott hozzá a formás karosszéria megtervezéséhez. A típus végleges formájában 1966 tavaszán, Genfben mutatkozhatott be. A Miurából 1973-ig mindössze 765 darab készült, ami magas árával és kényelmetlenségével egyaránt magyarázható, csodás formájával és különleges felépítésével azonban mind a mai napig inspirálja az autótervezőket, és még ma is sokan találkozhatunk vele külföldi sportkocsi-találkozókon, vagy legvadabb álmainkban.