A kaiforniai Zap 76 ezer 000 ForTwo modellt rendelt volna, de a Smart nem hajlandó szállítani. Az amerikai vállalkozás úgy tervezte, hogy az apró kétülésest az amerikai szabályoknak megfelelően átalakítja, és megkezdi a forgalmazást annak ellenére, hogy a DaimlerChryslernél úgy vélik, a kisautó a tengeren túl a kutyának sem kellene. A Zap éppen ezért már az idei Detroit Motor Show-n kiállított néhányat a kisautóból, és a várt hatás nem is maradt el: mindeddig állítólag több mint 76 ezren rendelték meg a kisautót. A probléma az, hogy a DaimlerChrysler nem hajlandó ennyi Smartot szállítani a cégnek, így egyelőre nem tudni, hogy hogyan tudják kielégíteni a türelmetlen vásárlókat. A legújabb hírek szerint néhány nagyobb európai, illetve más piacokon tevékenykedő Smart-kereskedővel tárgyalnak arról, hogy milyen feltételek mellett vehetnék át a raktáron levő autókat.
A DaimlerChrysler ellenállása valószínűleg annak köszönhető, hogy a gyártó saját maga szeretné meghódítani Észak-Amerikát a Smart számára: a tervek szerint 2007-re el is készül az újabb Amerikának szánt típus. Korábban úgy tűnt, hogy a ForMore nevű terepjáró-szerű ötajtós modellel már az idén megkezdődhet a márka amerikai bevezetése, de az utolsó pillanatban - állítólag az előzetes felmérések katasztrofális eredményei miatt - elmaradt a bemutató, sőt, a ForMore programot egy az egyben törölte a Smartot ellenőrző Mercedes vezetése.