Alfa Romeók Maserati motorral?

2005.07.12. 15:55

A legújabb pletykák szerint egy félelmetes V8-as kerülhet a legnagyobb Alfa Romeókba. Természetesen arról a 4,3 literes nyolchengeresről van szó, amely jelenleg az összes Maseratiban megtalálható, sőt, a Ferrari alapmodelljét, az F430-ast is hajtja.

Az elsőre képtelennek tűnő ötletet állítólag nem is volna nehéz megvalósítani, mivel a V8-as nem sokkal nagyobb mint az Alfa által használt hathengeresek, és mindössze 183 kilogrammos, azaz az autók súlyelosztását sem rontaná el. Ráadásul a V8-asnak több előnye is van például egy feltöltött V6-ossal szemben, amelyről az Alfa 159 GTA-val kapcsolatos korábbi pletykák szóltak. Egyrészt bármilyen drága is, már készen van, így a fejlesztésére alig kellene költeni, másrészt nem igényelne új váltót. A 4,3 literes 400 lóerős motor legnagyobb nyomatéka ugyanis 452 Nm, amit több már létező váltó is képes elviselni. Ugyanakkor egy hasonló teljesítményű feltöltős hathengeres a becslések szerint 680-700 Nm-es csúcsnyomatékot adna le, így ehhez egy új váltót kellene venni vagy készíteni, ami szintén nem olcsó mulatság. A V8-ast több modellbe is beépíthetnék: szóba került állítólag a 159-es mellett a Brera sportkocsi és a 166-os utódja. A lényeg, hogy csak négyekrék-hajtású modellek jöhetnek szóba, mivel egy 400 lóerős elsőkerék-hajtású autó gyakorlatilag vezethetetlen.

A Fiat csoportnál egyébként nem ez volna az első eset, hogy egy limuzinba nyolchengeres sportkocsi-motor kerül: az 1980-as évek második felében a Lancia Thema készült egy 2,9 literes 215 lóerős Ferrari V8-assal. A Thema 8.32 jelzésű típus óta azonban nemigen próbálkoztak hasonlóval: a Ferrarit és a Maseratit leszámítva a Fiat Autónál az utóbbi másfél évtizedben csak hathengeres modellek készültek.