A Dobló külsejére eddig leginkább az érdekes szót használhattuk,
abban az értelemben ahogy a nemszép dolgokra szokás, bár ez leginkább
ízlés dolga. Az biztos, hogy a Fiat szállítójárműve fura osztott
lámpájával, szögletes orrával és hatalmas hűtőrácsával a kategória
jellegzetesebb szereplője közül is kilógott, de a kémfotók alapján úgy
tűnik, a Fiat új vezetése itt is megelégelte a különcködést, akárcsak
korábban a Multipla esetében. Az új orr a nagy ferde metszésű
fényszórókkal és a visszafogott hűtőráccsal öt éve izgalmas lehetett
volna, most azonban csak egy lesz a sok morcos autóarc közül, amelyeket
az utakon látni.
Az új kialakítás állítólag nem csak a látványt befolyásolja: úgy
tudjuk, a tervezők sokkal inkább figyelembe vették a balesetbiztonság
szempontjait, így a háromcsillagos EuroNCAP törésteszt is javulhat
valamit. Az A-osztoptól hátrafelé kevés a változtatás: a szögletes
doboz a nagy ablakokkal jól bevált, és egyébként is túl sokba kerülne
átszabni az egész autót. Változik viszont a Doblo motorpalettája:
tudomásunk szerint itt is megjelenik az 1,9 literes 8 szelepes JTD
dízelmotor 120 lóerős változata, a benzines alapmodellbe pedig az
eddigi 1,2 literes helyett 1,4 literes motor kerül.
Az autó várhatóan ősszel mutatkozik be, és a gyártás is megkezdődik már októberben, így a 2006-os torinói Téli Olimpián már ezzel az új modellel vonulhat fel a híres jamaikai bobválogatott.
