Alig néhány hónapig maradhat piacon az 1,5 literes, négyhengeres motor. A Kia első saját fejlesztésű dízeleként beharangozott 102 lóerős és 235 Nm csúcsnyomatékú motor, amelyet mintegy mellesleg az anyavállalat, a Hyundai mutatott be elsőként , csak az Euro3-as környezetvédelmi szabvány kritériumait teljesíti, így a hírek szerint az év végén el is búcsúzik a régebbi 2 literes, 113 lóerős dízellel együtt. A legújabb hírek szerint 2006-ban egy új motorcsalád érkezik, amelynek első tagja az ezerötszázasból kialakított 1,6 literes négyhengeres lesz kb. 110 lóerős teljesítménnyel. Ez a motor egyszerre válthatja fel a kisebb modellekben a 3 és 4 hengeres 1,5 literes, valamint a 2 literes Hyundai-Kia dízeleket, a nagyobb modellekben pedig egy új, 2 literes vagy még nagyobb CRDi-egység jelenhet meg az eddiginél jóval nagyobb teljesítménnyel. Szintén az év végére várható egy háromhengeres, 1,15 literes, kb. 75 lóerős minidízel is, amellyel a Kia Picantóban és más kisautókban találkozhatunk majd.