Alig néhány hónapig maradhat piacon az 1,5 literes, négyhengeres
motor. A Kia
első saját fejlesztésű dízeleként beharangozott 102 lóerős és 235
Nm csúcsnyomatékú motor, amelyet mintegy mellesleg
az anyavállalat, a Hyundai mutatott be elsőként , csak az Euro3-as
környezetvédelmi szabvány kritériumait teljesíti, így a hírek szerint
az év végén el is búcsúzik a régebbi 2 literes, 113 lóerős dízellel
együtt. A legújabb hírek szerint
2006-ban egy új motorcsalád érkezik, amelynek első tagja az
ezerötszázasból kialakított 1,6 literes négyhengeres lesz kb. 110
lóerős teljesítménnyel. Ez a motor egyszerre válthatja fel a kisebb
modellekben a 3 és 4 hengeres 1,5 literes, valamint a 2 literes
Hyundai-Kia dízeleket, a nagyobb modellekben pedig egy új, 2 literes
vagy még nagyobb CRDi-egység jelenhet meg az eddiginél jóval nagyobb
teljesítménnyel. Szintén az év végére várható egy háromhengeres, 1,15
literes, kb. 75 lóerős minidízel is, amellyel a Kia Picantóban és más
kisautókban találkozhatunk majd.
