Hamarost itt az új Civic, aminek sportos változatáról egyelőre nem
sokat tudni, de a jelenlegi Type-R modellből elkelt 18 000 példány
valószínűvé teszi, hogy az utód sem maradhat utcai versenyváltozat
nélkül. A Civic Type-R utolsó szériáját kedves apróságokkal dobja
piacra a Honda: sötétített hátsó ablakok, piros borítás az utastérben,
különleges kivitelű Recaro-ülések és a Honda-sportkormányt felváltó
Momo-volán enyhítik a búcsú fájdalmát.
Utoljára tavaly hajtottak végre frissítést a Civic Type-R-en,
átdolgozták az első és hátsó lámpatesteket, a lökhárítókat, az Accord
mintájára visszapillantóba integrált indexeket szereltek fel, de
legfontosabb, hogy csökkentették a lendkerék tömegét, ami két
tizedmásodperces csökkenést eredményezett a 0-100-as sprint idejében. A
Civic Type-R volt az első Civic, amelyet Swindonban építettek, és
Japánba is exportáltak.