Új lóerők Amerikában

2005.08.18. 17:07

Az új mérési szabvány az amerikai gyártókat hozta előnyösebb helyzetbe. Az amerikai Autóipari Mérnökök Szövetsége, vagy ismertebb nevén a SAE, amely az Egyesült Államokban afféle autós szabványügyi hivatalként működik, új szabályokat adott ki a motorteljesítmény mérésére, és ez alapvetően befolyásolhatja az egyes autógyártók piaci sikereit. A régi szabályok ugyanis számos apró kiskaput hagytak a gyártóknak arra, hogy manipulálják a mérési eredményeket, de úgy tűnik, minden cég más mértékben élt ezekkel a lehetőségekkel.

Jellemző, hogy a helyi gyártók autói az új mérésekkor papíron rendre erősebbnek bizonyulnak, mint korábban. A Cadillac XLR-V például mindenféle beavatkozás nélkül 469 lóerős lett 440 helyett, míg az európai és a japán gyártók autóinak teljesítmény-adatai lefelé módosultak. Így a Lexus LS430-as 290 helyett 279 lóerős lett, a Honda Legendnek megfelelő Acura RL teljesítménye pedig 300 helyett 290 lóerő lett. Mindez persze elméletben nem jelent gondot, hiszen az autók egyáltalán nem változtak, ugyanarra képesek, mint korábban, de marketing szempontból egyáltalán nem mellékes, hogy egy autó teljesítménye mekkora, így a japán és európai gyártmányok némi hátrányba kerülhetnek amerikai riválisaikkal szemben.

Az új mérési eljárások bevezetése nem is jöhetett volna jobbkor a kínlódó amerikai autóiparnak, de azt nem mernénk állítani, hogy valamiféle összeesküvés állna a történtek mögött. Ráadásul egy ilyen ügy aligha javítja jelentősen a GM vagy a Ford helyzetét, hiszen a vásárlók visszahódításához kevés néhány plusz lóerő.