A BMW szövetkezhet a DaimlerChryslerrel és a GM-mel

2005.09.07. 17:04

Állítólag a BMW is csatlakozik a két óriásvállalat hibrid-fejlesztéseihez. Az GM és a DC által fejlesztett, elsősorban nagyméretű autókba való rendszer első változata a tervek szerint 2007-re válik éretté a sorozatgyártásra, és komoly előnye, hogy egy hagyományos automata sebességváltó házába is beépíthető, így az alkalmazásához nincs szükség a befogadó jármű teljes átalakítására. A hír érdekessége az, hogy a BMW vezetése nemrég még elutasítóan nyilatkozott az akkumulátoros hibridhajtásról, azt hangoztatva, hogy ez a megoldás pazarló, drága és túlzottan nehéz, ugyanakkor a GM és a DaimlerChrysler rendszere ismereteink szerint épp ezen a kritizált elven működik. A BMW egyelőre nem kommentálta a hírt, bár azt elismerték, hogy nagy horderejű bejelentésre készülnek a hibrid-fejlesztéseikkel kapcsolatban.

A belső égésű motor és egy kiegészítő villanymotor által hajtott hibrid járművek fejlesztésében a Toyota és a Honda jár az élen: mind a két japán gyártó a szériagyártású hibrid modellek második generációjánál tart, miközben a riválisok többsége mostanáig legfeljebb néhány tanulmányautót mutatott be ilyen típusú hajtáslánccal.