Daihatsu Copen Európának

2005.09.14. 11:10

Több mint három év kellett, hogy elkészüljön a miniatűr roadster balkormányos változata. A Copent még 2001 őszén mutatta be a Daihatsu, és már 2002-ben kapható volt Japánban, de Európába csak szürkeimport révén került néhány példány a 660 köbcentis, 64 lóerős motorú apróságból.


Galéria - kattintson a képre

Az idén Frankfurtban azonban bemutatkozott az Európába szánt változat erősebb motorral, és egy picivel látványosabb külsővel. A parányi sportkocsiba a Daihatsu Sirionból és a Toyota Yarisból már ismert 1,3 literes, 87 lóerős, négyhengeres benzinmotor került, amellyel az autó nyilván jobban is megy, mint a japán változat, bár erre vonatkozó adatokat egyelőre nem ismerünk. A nyitott sportkocsik közt az egyik legtakarékosabb: mindössze 6 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Az erősebb Copent kívülről egy kisméretű hátsó légterelő és a 175/65R14-es gumiabroncsok alapján lehet megkülönböztetni a japán változattól. Az autó Európában 2006 tavaszától lesz megvásárolható.

A szériaváltozat mellett a Daihatsu egy tanulmányt is bemutatott az összecsukható kemény tetős roadster alapjain: a Copen ZZ-be 1,5 literes, 103 lóerős motor került, de a karosszérián is változtattak egy keveset, amely így 110 mm-rel hosszabb és 125 mm-rel szélesebb lett. Egyesek szerint elképzelhető, hogy ha a Copen sikeres lesz Európában, akkor ez a modellváltozat is gyártásba kerülhet.