Four Stroke Rumen: mini-Bugatti álmodozóknak

2005.09.16. 09:56

Galéria - kattintson a képre

Az apró kupé története szinte mesébe illő: egy bolgár mérnök álma Franciaországból indulhat világhódító útra a frankfurti bemutatót követően. Roumen Antonov állítólag még Bulgáriában, a kommunizmus sötét évei alatt vetette papírra álomautójának, a Bugatti 57 Atlantique kupénak a kicsinyített, olcsó és egyszerű változatát. Később a róla elnevezett kuplungolás nélkül kapcsolható váltó terveivel Franciaországba ment, ahol azóta saját kis céget alapított a találmánya licencdíjaiból, és folytatja a fejlesztést, de nem feledkezett meg saját autójának tervéről sem.


Galéria - kattintson a képre

A Bugatti-utánzat formába öntését még 1998-ban kezdték meg, ekkor alakult meg az autó fejlesztését, és hamarosan a gyártását is végző Four Stroke Automotive Design nevű kis vég. Az első 1:1 méretarányú makettet 2002-ben Párizsban mutatták be, 2003-ban pedig elkészült az első működő prototípus is. Az idén Frankfurtban pedig már a gyártásra kész autót láthatta a nagyközönség. A kitalálója után - némi elírással - Rumennek keresztelt csöppség múltidéző vonalai ellenére korszerű műszaki megoldásokon alapul: a könnyű, acélcsövekből hegesztett vázon szénszálas karosszériaelemeket találunk. A hajtáslánc egy hátul elhelyezett 700 köbcentis, 61, 75 vagy 100 lóerős háromhengeres benzinmotorból és egy hatsebességes, kuplung nélkül kapcsolható váltóból áll. Bár a gyártó egyelőre nem árulta el hogy a motor és a váltó honnan származik, az adatok alapján egész biztos, hogy ezek a főegységek a Smartban találhatók. Az összesen alig 500 kilogrammos apróságot elöl tárcsa-, hátul pedig dobfékek lassítják.


Galéria - kattintson a képre

A Rumen használati értéke finoman szólva megkérdőjelezhető: két személyen kívül összesen alig 90 liter csomag fér bele, így hiába a kompakt méretek - a 3,39 méteres hossz, az 1,6 méteres szélesség és az 1,21 méteres magasság -, illetve a 10 méteres fordulókör, városi bevásárlóautónak is csak nehézkesen használható. Ilyen autót persze inkább szerelemből szokás vásárolni, és a Four Stroke apróságában van is mibe beleszeretni. A csodás Bugatti 57 Atlantique hangulatát a méretkülönbségek és az eltérő orr-rész ellenére sikerült szinte tökéletesen felidézni, és a varázslat belül is folytatódik. A műszerfal középre helyezett órái, a szépen megmunkált, fém pedálok és a négyküllős, fakarimás kormánykerék a ’30-as évekbe repíti vissza a Rumen bőrülésekben terpeszkedő sofőrjét.


Galéria - kattintson a képre

A tervek szerint egy alapkivitelű Four Stroke Rumen mintegy 40 ezer euróba, azaz átszámítva jó 9,8 millió forintba kerül majd, ami akkor sem kevés, ha figyelembe vesszük, hogy ebben már benne van az ESP, az ABS és a légkondicionáló ára, de érdeklődő állítólag így is akad bőven. Ráadásul néhány külföldi piacon, így Észak-Amerikában és Nagy-Britanniában építőkészletként is meg lehet majd venni az autót, nyilván a kész árnál jóval olcsóbban.