Marketing-vadhajtások: Audi-dal és Mercedes-karóra

2005.09.21. 17:19

Carla Vallet és dalának tárgya

Az Audi Q7 terepjáró a maga több mint öt méteres hosszával és csaknem két méteres szélességével nem éppen könnyed, lírai alkat, így igazán meglepő, hogy a bemutatóhoz - a Q7 arcának és hangjának - egy karcsú, fiatal énekesnőt, bizonyos Carla Vallet-t kértek fel, aki erre az alkalomra elénekelhette a Q7 dalt is. A Holnap utcái című szerzeményben természetesen szó esik megmászható hegyekről, sőt, Vallet kisasszony még az Audi hét üléséről is dalol, a semmibe taszítva a művészi szabadságról alkotott, még meglevő illúzióinkat.


Egy kis adag S-osztály a csuklóra

A Mercedes jóval szokványosabb módot választott a luxuskivitelű S-osztály imázsának építésére: külön erre az alkalomra tervezett használati- és dísztárgyakat terveztetett, amelyeket az autó mellett kínálnak majd a kereskedésekben. Ez önmagában még nem is olyan szokatlan, szinte minden gyártónál kapható sapka, póló, autómakett vagy a gyártó illetve típus emblémájával díszített méregdrága toll, de az S-osztályú karórához kitalált szlogen igenis félelmetes: hordjon Ön is exkluzív karórát az új S-osztály műszereinek markáns, jellegzetes stílusában. Sajnos kerék-formájú cipőt és ablaktörlős szemüveget nem tartalmaz a kollekció, pedig ezekkel a tisztelt vásárló akár luxusautónak is képzelhetné magát, ha ehhez volna kedve.

A vállalati himnuszok és a céges sportruházat korában láthatóan az autógyártók sem szeretnének lemaradni. Egy új autó bemutatása ma már nem szólhat pusztán magáról a közlekedési eszközről, hiszen jó autót manapság gyártani bárki tud, ezért a reklámszakemberek mindig újabb eszközöket keresnek a vásárlók meggyőzésére, és - ahogy két, viszonylag friss példánk is mutatja - a lehetőségek kimeríthetetlenek.