A japánok egy harmadik sportkocsin dolgoznak, amely állítólag már 2008-ban piacra kerülhet. A típusról egyelőre annyit árultak el, hogy tanulmányautóként már jövő januárban, a Detroit Motor Shown látható lesz, és leginkább egy kicsinyített RX-8-asra emlékeztet majd, némi MX-3-as beütéssel.
Az újdonságból persze hiányzik majd az RX-8 forgódugattyús motorja, helyette várhatóan az MX-5 valamelyik négyhengeres benzinmotorját szerelik a végleges típusba, és alighanem a nagyobb testvérmodell négy oldalajtajának is búcsút inthetünk. Az új típus fejlesztése a Mazda kaliforniai tervezőközpontjában folyik, és az autó elsődleges piaca is az Egyesült Államok lesz, ahol az olcsó kupék, így a Scion tC, a kétajtós Honda Civic vagy a Hyundai Coupé, még mindig igen népszerűek. Ennek ellenére a Mazda szóvivője nem zárta ki, hogy az autót Európában illetve Japánban is bemutassák, ha megfelelő kereslet mutatkozik iránta.
Az utolsó, hasonló filozófia alapján épített, viszonylag olcsó és kis méretű Mazda kupé az MX-3-as volt. Az autó arról vált híressé, hogy a világ legkisebb sorozatgyártású hathengeres motorjával, egy 1,8 literes 133 lóerős V6-ossal szerelték fel, de nem lett igazán sikeres, így utód nélkül tűnt el a Mazda palettájáról. Sokan úgy vélik, a típus látványos formája túl sokat ígért, így az elsőkerék-hajtás, a viszonylag gyenge motorok és a túlzottan kényelmesre hangolt futómű révén óhatatlanul is csalódást okozott a vásárlók jelentős részének.