A Volkswagen korábbi, több mint 50%-os részesedése a kínai nagykocsi-piacon az utóbbi két évben 35%-ra csökkent. A jelenség oka a nagy autógyártók fokozott érdeklődése az utolsó kommunista nagyhatalom iránt. A sanghaji üzemben korábban csak a 80-as évek elejéről származó VW Passat/Santana típuscsaládot gyártották, ám mostanra eljutottak a felismerésig, hogy ez a modellcsalád már nem sokáig bírja a versenyt a többi nagy gyártó modernebb típusaival. Az új tervek szerint a következő öt évben legalább öt új típust vezetnek be a piacra. Korábban az európai gyártók közül csak a PSA és a VW csoport tudott megkapaszkodni Kínában, az ország közelgő WTO tagsága, és egyre nyitottabb gazdaságpolitikája mágnesként vonzza az autógyártókat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)