A reménytelenül elavult Santana modelleket válthatja fel az új típus, igaz, a bemutatót legkorábban 2009-ben tarthatják meg. A cél egy korszerű, tágas és nagy csomagterű modell elkészítése, amely ugyanakkor olcsó és viszonylag egyszerű felszereltségű, így nagyobb mennyiségben is eladható.
A Volkswagen az 1980-as évekből származó, a Passat második generációján alapuló Santanával alapozta meg jó hírét és piacvezető pozícióját Kínában: a taxisok és tehetősebb családok számára ideális választás volt a nagy, megbízható és alacsony árfekvésű típus. Az utóbbi öt-hat évben azonban gyökeresen megváltozott a kínai autópiac. A külföldi konkurencia és a hazai gyártók egyre jobb típusokkal igyekeznek vásárlókat szerezni, amelyekkel a Santana a felújítások ellenére sem versenyezhet, a többi VW típus pedig túl drága, vagy túl kicsi a legtöbb kínai autóvásárló számára. A VW épp ezért nemrég el is veszítette vezető szerepét a rohamléptekkel növekvő piacon.
Az új kínai népautó állítólag a Renault Loganhoz hasonló, alacsony gyártási költségű modell lesz, de jó másfél számmal nagyobb méretben, átszámítva 10-12 ezer euró körüli áron.