A japánok detroiti tanulmányautója szokványos sportkupénak látszik, de jóval több annál.
A Kabura első pillantásra egy lerövidített RX-8-asnak tűnhet. A karosszéria síkjából arasznyival kitüremkedő sárvédőívek, a jellegzetes ötszögletű hűtőrács-forma, a hosszú orr és a lendületes tetővonal mind-mind a Mazda Wankel-kupéját idézi. A kurtítás még jót is tett a formának, így még agresszívabbnak látszik az autó. A szokatlan formájú lámpák, és a B-oszlop vonaláig húzódó szélvédő láttán persze egyértelmű, hogy nem szériamodellről van szó, de kívülről így sem látszik, valami forradalminak a Kabura. Pedig a tervezők kitettek magukért, de ez csak a belső térbe pillantva válik egyértelművé.
A Mazda-tanulmány számára teljesen új üléselrendezést találtak ki. A Kaburát 3+1 ülésesnek nevezik, ami azt sugallja, hogy három felnőtt és egy kisgyermek szállítására alkalmas. A bal oldalon még minden rendben van, a sofőr a szokásos helyzetben vezethet, mögötte pedig ott a szükségülés. A jobb oldalon azonban más a helyzet: a kesztyűtartó mellőzésével és a taposólemez előremozdításával elérték, hogy az első utas ülése a vezetőé elé kerülhessen. Így a jobb hátsó utasnak jóval több hely jut, a beszállást pedig egy aprócska harmadik ajtó segíti, amely az RX-8-as megoldásához hasonlítható, de nem kifelé nyílik, hanem becsúszik a karosszériába. Az alkotók szerint ezzel a megoldással jelentősen növelhették az autó használhatóságát, mivel a felmérések szerint az ilyen kis kupék esetében sokszor felmerül az igény egy harmadik személy szállítására, négyen azonban már csak elvétve próbálnak beszállni.
Szintén érdekes ötlet, hogy a hátsó ajtó két részletben nyitható. A felső rész felfelé billen, és egyszerre több funkciót is ellát. Menet közben kinyitva napfénytetőhöz hasonlóan szellőzteti az utasteret, de ugyanakkor leszorítóerőt is termel, akár egy spoiler, és a hátsó utasok fejterét is megnöveli. Ráadásul a beépített napelemekkel folyamatosan utántölti az akkumulátorokat, és lehetővé teszi a klímaberendezés folyamatos működtetését. A nagyméretű hátsó üvegfelület alsó szekciója ugyanakkor oldalra nyílik, így a tervezők szerint a szokásos felfelé nyíló hátsó ajtóknál jobb hozzáférést biztosít a csomagtérhez.
A Kabura trükkös utasteréhez képest a műszaki tartalom akár közönségesnek is tűnhet: a 4,05 méter hosszú, 1,78 méter széles és mindössze 1,28 méter magas jármű az MX-5-ös alkatrészeire épül, bár méretét tekintve inkább az MX-5 és az RX-8 közé esik. A hajtáslánc és a futómű teljes egészében az MX-5-ös erősebb változatából származik: a 160 lóerős, kétliteres benzinmotor és a hatsebességes váltó bőven elegendőnek látszik a kompakt karosszéria mozgatásához.
A Kabura egyelőre csak tanulmány, és nem is várható, hogy jelenlegi formájában gyártásba kerül. A Mazda sajtóközleményében ugyanakkor sokat emlegetik, hogy újra felfedezték a fiataloknak szánt megfizethető sportkocsi koncepcióját. Így aztán nem lehetetlen, hogy később napirendre tűzik a Mazdánál egy hasonló fazonú, de talán valamivel egyszerűbb kupé sorozatgyártásának tervét.