Egymás rendelkezésére bocsátja kereskedőhálózatát a Tata és a Fiat - jelentette be a napokban a Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója, és Ratan Tata, a Tata Group elnöke. A megállapodás értelmében Indiában és néhány környező országban a Tata kereskedőhálózata forgalmazza majd a Fiat autóit, köztük a Pandát, a Puntót és az Albeát, amelyet Indiában Petra néven dobnak piacra. Cserébe viszont a Tata is igénybe veheti saját autóinka terjesztéséhez a Fiat teljes értékesítési rendszerét.
Ez a számunkra annyit jelent, hogy a Fiat kereskedésekben néhány éven belül valószínűleg a Tata autói is felbukkannak, bár azt egyelőre nem tudni, hogy Tata, vagy netán Fiat néven. Mindez persze csak a kezdet, hiszen Olaszország és India legnagyobb iparvállalatai hosszabb távon ennél sokkal komolyabb együttműködést terveznek. Állítólag a közös típusfejlesztés, alkatrészvásárlás és gyártás is a lehetőségek közt szerepel, bár egyelőre még vizsgálják, hogy megérné-e mindkét félnek az együttműködés ilyen irányú elmélyítése vagy sem. Ez annyit tesz, hogy még legalább három-négy évnek kell eltelnie az első közös modellek elkészültéig.
A Tata és a Fiat elméletben ideális partnerek lehetnek egymás számára, hisz mindkét félnek van valamije, amije a másiknak nincsen. A Tata gyakorlatilag uralja az indiai piacot, és jelentős tőkével rendelkezik, hiszen az autógyártás mellett számos más üzletágban is érdekelt. A Fiatnak ellenben korszerű autógyártó technológia van a kezében, ami a Tatánál eddig hiányzott, miközben az utóbbi években folyamatos anyagi gondjaitól volt hangos a világsajtó.