Mégiscsak jöhet a kisebb Maybach?

2006.02.01. 15:25

A DaimlerChrysler csúcsmárkája nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért a vezetőség állítólag kénytelen lesz feladni korábbi elveit.

Ahogy a Rolls-Royce-szal kapcsolatban a BMW, úgy a DaimlerChrysler is elszámította magát a méregdrága luxuslimuzinok piacának méretével kapcsolatban. Eredetileg évi 1000 autó eladásával számoltak, de tavaly még 300 példányt sem tudtak eladni az 57-es és 62-es típusokból. Ugyanakkor a Bentley kisebb és olcsóbb típusai aratnak a piacon: a VW brit márkája alig győzi teljesíteni a megrendeléseket. A Maybachnak ráadásul nem is volna nehéz dolga, hiszen a Mercedes S osztályra alapozhatná kisebb modelljét, de ugyanez problémát is jelent, hiszen a DC nem csinálna szívesen belső konkurenciát a Mercedes csúcsmodelljének.

Úgy hírlik, az új, kisebb Maybach-modellek ennek ellenére az évtized végéig elkészülnek, hiszen a Smart után még egy masszívan veszteséges vállalkozást nem engedhet meg magának a DaimlerChrysler.