Chicagóban mutatkozik be a legújabb luxus-Toyota. A Lexus píárosai nyilván kikérnék maguknak, hogy így nevezzük az új ES 350-est, de ez az autó tényleg nem más mint egy Toyota Camry , kívül-belül szépen kicsinosítva. Nincs is ezzel semmi baj: a Camry Észak-Amerika kedvenc személyautója, így nem meglepő, hogy az ES négy generáción át sikeres tudott maradni.
A Lexus ES, ahogy eddig, most is teljesen más formatervet kapott, mint Toyota-feliratos testvére, de ahogy eddig is, megőrzött valamit a Camry karakteréből. A tervezők láthatóan igyekeztek alkalmazni a GS és az IS bevált formai megoldásait, de a fapados testvér arányaitól nem szabadulhattak. Az elsőkerék-hajtású nagykocsikra jellemző hosszú első túlnyúlás miatt valahogy esetlen az új Lexus, a hűtőmaszkon pedig az látszik, hogy a tervezők megpróbálták valahogy ellensúlyozni ezt az aránytalanságot - nem túl sikeresen. Pedig a tető íve és a hátsó rész kialakítása egész elegáns lett, egy másik autón talán egész jól mutatna. A forma persze így sem csúnya, de hiányzik belőle az a szépség és harmónia, amitől még könnyebben nyílna a vásárlók pénztárcája.
A Lexus persze nem az érzelmekre akar hatni az ES-sel: ez az autó racionális vásárlóknak szól, akik a Camry bevált és megbízható technikáját szeretnék megkapni, valamivel több presztízzsel, igényesebb kivitelben. Ennek szellemében az autó orrába a Camry csúcsváltozatának a 3,5 literes, V6-os motorja került, ezúttal 268 helyett 272 lóerős kivitelben. Ez a motor a maga 344 Nm-es csúcsnyomatékával könnyedén, szinte sportosan mozgatja az óriási karoszériát, miközben meglehetősen takarékos. Az autó 7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, de az átlagfogyasztása a gyáriak szerint könnyedén 10 liter alatt tartható 100 kilométeren. Mindez persze az új, elektronikusan vezérelt, hatsebességes automata váltónak is köszönhető, amely 20%-kal kevesebb alkatrészből áll, mint ötsebességes elődje.
Az ES leglényegesebb többletszolgáltatása a Camryval szemben nem az eltérő forma, vagy a papíron valamivel erősebb motor, hanem az igényesebb belső tér. A két autó elsősorban az alkalmazott anyagok minőségében tér el. Míg a Camry anyagai hagyományosan egy európai kompakt modell színvonalát is alig érik el, addig az ES belülről ugyanolyan kellemes hangulatot áraszt, mint bármelyik kategóriatársa. A jó minőségű, tágas és kényelmes belsőhöz ráadásul olyan új részletmegoldások társulnak, mint az üvegezett tető, amely tovább növeli a térérzetet.
Az új ES 350 persze minden fontos kényelmi és biztonsági extrával felszerelhető, amelyet a Toyota manapság egy ekkora autóhoz kínálni képes - a térdlégzsákoktól kezdve a kulcs nélküli indítóberendezésig - de mindez a számunkra nem lényeges. Ez a Lexus modell ugyanis biztosan nem lesz kapható Európában. Az elsőkerék-hajtású, kényelemre hangolt modell ugyanis mifelénk szinte eladhatatlan volna. Az Egyesült Államokban azonban igen hamar forgalomba kerül az új ES: a kereskedések már áprilisban megkapják belőle az első példányokat.