Elkészült a 2005 elején SAV Conceptként bemutatott autó szériaváltozata, a Genfben pódiumra kerülő S-MAX. Kényelem, dinamizmus és biztonság szempontjából sok közös van a Galaxy és az S-MAX között, de utóbbi valamivel sportosabb karakter. Ez az első Ford, mely magán viseli a legújabb nevesített dizájnvonal, a Kinetic Design jellegzetességeit. Az S-MAX 5+2 üléses rendszere sokrétűen alakítható, az autó nagyobb, mint az előző Galaxy-generáció. A hátsó üléssorban található székek ülőlapja a pihenéshez hátradöntött támlához igazodik, vagyis az ülőlap is kicsit megdől.
A kétliteres, 145 lóerős Duratec motor az alap benzines, míg a sportkedvelő apukák a Focus ST öthengeres turbómotorjával is megrendelhetik az autót, igaz, 225 helyett csak 220 lóerővel. 125 lóerős 1,8-as Duratorq TDCi-vel indul a dízel kínálat, efölött van részecskeszűrővel felszerelt kétliteres, 130 lóerővel, a 140 lovas csúcsdízel pedig szűrővel és anélkül is megrendelhető. Alacsony súlypont, feszes rugók és kényelem helyett inkább pontosságra hangolt futómű biztosítják, hogy az S-MAX vezetése valóban élmény legyen.