Retro-luxusautó a Castagna műhelyéből

2006.02.23. 12:07


A Grand Tourer Sport az 1920-as és 30-as éveket idézi, amikor a milánói Carozzerria Castagna még a legdrágább luxusautókhoz készített egyedi felépítményeket. A cég egykor Alfa Romeo, Mercedes, Isotta-Fraschini és Duesenberg alvázakra dolgozott, és munkáival számos autószépségversenyt nyert. A dicső múlt azonban nemigen került elő mostanáig: az 1990-es évek elején feltámasztott cég mindeddig azon fáradozott, hogy újra megalapozza hírnevét, így különféle egyedi prototípusokat mutattak be, nagyrészt már meglevő típusok alapjain. Az új Minire épülő tanulmányautók meg is hozták a várt ismertséget, így a Castagna elkészíthette az első olyan autóját, amely a régi időkre emlékeztet.


A Grand Tourer Sport annyiban hű maradt a hagyományokhoz, hogy egy drága luxusmodellre épül: ezúttal a Porsche Cayenne mechanikája lapul a lemezek alatt, ha igaz, egy 800 lóerős V12-es motorral kombinálva. Kívülről azonban egyetlen részlet sem árulkodik erről. A nagy, függőleges oldallemezek, a különálló sárvédőívek, a sárvédők és a keskeny, de magas hűtőmaszk közt elhelyezett fényszórók és a kétszínű fényezés inkább egy régi Rolls-Royce luxusmodellt idéz. A részletekből egyértelműen kiderül, hogy a Castagna kreációja már a XXI. század szülötte. A ragasztott szélvédők, az üvegezett tető, a korszerű technológiát hordozó lámpák, és a kiálló díszítőelemek szinte teljes hiánya mind-mind napjaink autóépítésére jellemző.

Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy a Grand Tourer Sporttal mi a Castagna célja. Elvileg akár az is elképzelhető, hogy egy nagyon kis sorozatot le is gyártanak belőle, de az autót már azért is megéri bemutatni Genfben, hogy a cég újra megcsillogtathassa képességeit a karosszériatervezés terén.