Veszélyben a Magyar Nagydíj?

2000.12.15. 19:17

 
   

A dohányreklámokra vonatkozó szigorítás miatt a Hungaroring könnyen kikerülhet az F1 versenynaptárából. A mogyoródi verseny fő támogatója jelenleg is a Philip Morris, a rendezvény hivatalos neve pedig Marlboro Magyar Nagydíj, így a dohányreklámok teljes betiltásával a futam anyagi háttere is veszélybe kerülhet. Nemrégen a jóval nagyobb F1-es hagyományokkal rendelkező Belgium is hasonló törvényt hozott, hasonló eredménnyel: az F1 vezetői majdnem kivették a spai futamot a versenynaptárból. Szerencsére a parlamenti napirenden szereplő törvénytervezet egy passzusa - okulva a belga példából - lehetőséget nyújt arra, hogy a gazdasági miniszter "világszintu nemzetközi motorsportrendezvény vonatkozásában, külön méltánylást érdemlo esetben, kérelemre, meghatározott idore" felmentést adhat a tilalom alól. Ez azonban nem veszi el teljesen a dolog élét, ugyanis a dolog valószínűleg csak a csapatokra vonatkozik majd, a pálya és környéke viszont már nem biztos, hogy a kivétel tárgyát képzi. Ráadásul számtalan ország áll sorba a rendezés jogáért, ahol soha még csak nem is hallottak egyes termékek reklámtilalmáról. Többek közt Kína, és más közel- és távol-keleti országok is a pályázók közt vannak. A probléma egészen 2007-ig fennáll, amikor viszont az FIA maga tiltja ki a dohánycégeket az autósportból. Pillanatnyilag a tizenegy versenyistállóból öt - köztük a legnagyobbak, a Ferrari és a McLaren - mögött áll jelentős dohányipari cég, ami persze az autók festésén is jól látható. A későbbiekben a csapatok valószínűleg a Williams példáját követik majd, és a nagy autógyártók mellett az elektronika, a távközlés, és a pénzvilág nagyjait próbálják támogatóik sorába csábítani.