A svéd sportkocsigyártó új modellt mutat be Genfben, amely majdnem ugyanarra képes, mint a Bugatti Veyron – nagyjából féláron. A CCX nevű szörnyeteg az egykori sebességi rekorder utcai modell, a CCR alapjaira épül, épp csak egy picit átalakították a formáját, így tágasabb, áramvonalasabb és biztonságosabb lett. A legfontosabb azonban, hogy a CCX már minden amerikai szabványnak megfelel, így végre az Atlanti-óceán másik partján is akadálytalanul hódíthat.
A Koenigsegg kis cég, így nem fejlesztenek feleslegesen. Megtartották a 806 lóerős, 4,7 literes dupla feltöltős, szárazkarteres kenésű V8-as motort, amely a CCR-ben már bizonyított, így a CCX nagyjából ugyanarra képes, mint az elődje: a gyártó 3,2 másodperces gyorsulási időt ad meg 0 és 100 km/h között. A negyed mérföldes dragstertávot 9,9 másodperc alatt küzdi le a szuperjárgány, és a végén már 234 km/h-val száguld, a végsebesség pedig több mint 395 km/h a gyártó közlése szerint. Az adatok persze egy picit még így is gyengébbek mint a Bugatti Veyronéi, de ez itt már csak számelmélet: ezen a szinten mellékes, hogy 0,7 másodperccel hamarabb érjük-e el a 100-as tempót, és mondjuk 5 km/h-val lassabban kergetjük a vadászgépet a kifutópályán.
Sokkal lényegesebb, hogy a CCX mindent kínál, amit akarunk. Amit csak akarunk. Itt a levehető tető, a klímaberendezés, a csúcshifi, hidraulikus szintszabályozású, F1-stílusú futómű, a guminyomás-ellenőrző és az ötféleképp beállítható kipörgésgátló szériafelszerelés. Az extralistán pedig olyan tételek szerepelnek, mint a kerámia féktárcsák, a szénszálas keréktárcsák, a tetszés szerint választható szín, vagy éppen egy gyorstalpaló egy olasz vezetéstechnikai kurzuson.
A Koenigsegg új csúcsmodellje persze nem olcsó, de a 458 és 510 ezer euró közti nettó ár még mindig jó ajánlatnak tetszik a Bugatti jó dupla ekkora árához képest. Közben a két autó gyakorlatilag ugyanazt nyújtja: utcára szelídített, megelőzhetetlen versenytechnikát és fényűző luxust egyben, amihez hasonlóra a ferraris vagy lamborghinis tucatgazdagoknak biztosan nem telik.