A különbség alig látszik, ám ez mégis a következő Range Rover. Az újfajta ajtóosztás, és az elődnél hajszálnyival áramvonalasabb karosszéria ellenére az autó egyértelműen Range Rover, de a megszokott vonalak mögött számos újdonság rejtőzik. A legnagyobb változás a motorokat érinti, ezek nagyrésze ugyanis a BMW-től származik, ám ha hihetünk a híreszteléseknek, akkor az új tulajdonos, a Ford is delegál egy erőforrást, méghozzá egy nagy, V8-as, vagy V10-es dízelt. A számtalan BMW alkatrész nem véletlen, e modell fejlesztését a Forddal kötött megállapodás alapján még a bajorok fejezik be, az amerikaiak csak a bemutató után veszik át a jármű gondozását. Az új luxusterepjáró karosszériája, amely legnagyobb részt alumíniumból készül, a német Karmannál nyeri el végső formáját. A kényelmes terepjárásról különleges, légrugózású felfüggesztés gondoskodik.