Scion Fuse: egyszerűen látványos

2006.04.13. 10:40

A Toyota kaliforniai tervezői készítették a New York Auto Show leglátványosabb tanulmányautóját. Amerikában kifejezetten fiataloknak szánt típusokat forgalmaznak Scion márkanéven, így a tanulmány készítői nem spóroltak a formabontó megoldásokkal.


Galéria - kattintson a képre

A formaterv fura kettősséget hordoz: a sportos arányú karosszériát egyszerű, már-már a sivárságig sima felületek alkotják, de néhány izgalmas részletnek köszönhetően az összhatás mégsem unalmas. A tető, a motorház és az övvonal szigorú vízszintesei lágy ívekben végződnek, a szélvédő és az autó orra pedig csaknem függőleges alkotók mentén hajlik, akárcsak a régi Saabok esetében. Az alacsony tetővonal, a hatalmas, 20 hüvelykes felnik, a hátsó kerekek feletti domborítás és az autó orrán levő nyílásból előkandikáló hűtő versenyautókat idéz – a tervezők szerint a japán túrakocsi-bajnokság (JGTC)


Galéria - kattintson a képre

ezer-egynéhányszáz lóerős csodái adták az ihletet. Az összhatást a két hosszanti elrendezésű tetőablak és a három felfelé nyíló ajtó teszi teljessé. Az oldalajtók Lamborghini-mintára nyílnak, felfelé-előre, a hátsó ajtó pedig felfelé csúszik el a karosszéria vonalával párhuzamosan. Mindez azonban még sokkal látványosabbá válik sötétben: a felnik küllőinek végén apró lámpákat helyeztek el, az első fényszórók színe változtatható, elöl a tenyérnyi jelvény is sejtelmes fényben dereng, hátul pedig a lökhárítókba ágyazott kipufogóvégek működnek féklámpa és ködzárófény gyanánt.


Galéria - kattintson a képre

Belül a Fuse-t ugyanaz a különös kettősség uralja: minden a végletekig egyszerűsített, mégis izgalmas. Az összes műszerfal-funkciót a kormánykerék felületén összpontosították: ide került az összes gomb és kijelző. Az első utas elé két 10,5 hüvelykes monitor került, amelyeken játszani és filmet nézni egyaránt lehet, sőt, álló helyzetben a kezelőszervek is úgy használhatók, mintha a videójáték részei volnának. Menet közben ezek a kijelzők kikapcsolnak, hogy véletlenül se vonják el a figyelmet a vezetéstől.


Galéria - kattintson a képre

Belül négy személy számára alakítottak ki helyet, de álló helyzetben, a hátsó ajtót kinyitva még két ülőhely alakítható ki az autó hátulján. Az érdekes ülőpad mellett ráadásul kihajtható hangszórókat is elhelyeztek, és az autóban egy kisebb hűtődoboz is van, így a Fuse tengerparti bulizáshoz is kellemes partner lehet.

A Scion tanulmány műszaki szempontból ugyanakkor nem túlzottan érdekes: ugyanaz a hajtáslánc került bele, amely a Scion tC kupéban is szolgál: elöl keresztben helyezkedik el a 2,4 literes négyhenegeres motor, amely az első kerekeket hajtja.

A Scion Fuse típust ebben a formájában nemigen fenyegeti, hogy valaha is gyártásba kerül, de nem lehetetlen, hogy a fiataloknak szánt Toyota márka újabb autóin találkozunk néhánnyal a tanulmány megoldásai közül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.