Caterham R400 új szívvel

2006.04.19. 12:32

Rover helyett Cosworth-motor került a pillekönnyű Super Seven utódba, de ha már hozzányúltak a népszerű R400-hoz , alapos munkát végeztek a tervezők.

A Caterham R sorozata az autó fajlagos teljesítményéről kapta a nevét: az R400-as esetében nagyjából 400 lóerő jut egy tonnányi autóra. Eddig úgy érték el ezt az értéket, hogy a Rover 1,8 literes, K sorozatú motorjának 200 lóerős változatát építették egy 490 kilogrammos autó orrába. A Rover tönkrement, a motorok elfogytak, de az R400 iránt továbbra is hatalmas igény mutatkozik szerte a világon, így elkészült az újabb adaptáció. Ezúttal a Cosworth kétliteres, 210 lóerős motorjára esett a választás, de a nagyobb teljesítményhez némi tömegnövekedés is járult. Az új változat 525 kilogrammos, de ez nem csak a nagyobb motornak, hanem a korábbinál merevebb vázszerkezetnek is köszönhető. Az R400-as ugyanazt a csővázat kapta meg, amelyet a 2006-os Caterham Superlight Challenge versenysorozatban futó C400-asban is használnak.

Az egészben az a legszebb, hogy a megújult utcai versenygép nem lett drágább. A gyárilag összeszerelt változat 29 495 fontba (azaz kb. 11,3 millió forintba) kerül, a barkács-alapcsomag pedig 26 995 fontért (10,3 millió forintért) kapható. Az első szériapéldányok várhatóan júliusban készül el, de már most is felvesznek rendeléseket az új R400-asra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.