Albert monacói herceg rántotta le a leplet múlt héten az apró
hercegségben tartott Top Marques kiállításon a világ első 1000 LE/tonna
fajlagos teljesítményű, közúti használatra is alkalmas pályaautójáról,
a Caparo T1-ről. Az autó névadója az éves szinten 650 millió angol
fontos forgalmat bonyolító, autóalkatrészeket gyártó Caparo Vehicle
Technologies, kifejlesztése pedig a McLaren két brit exmérnöke, a
formatervet jegyző Ben Scott-Geddes és a technikai részletekért felelős
Graham Halstead érdeme. Ők építették korábban a McLaren kétüléses F1-es
autóját is.
Az egyelőre prototípus T1-eshez rengeteg kompozit anyagot
használtak, így két üléssel sikerült 500 kg alatt tartani saját
tömegét. Az autót egy 500 lóerő körüli V8-as motor hajtja, a
kiemelkedő, Bugatti Veyront is jóval túlszárnyaló tömeg-teljesítmény
aránynak köszönhetően
alig 2,5 másodperc kell álló helyzetből 100 km/h-ig, és a
0-160-as kigyorsítás is lezajlik öt másodperc alatt. Rettenetes
képességekről árulkodik a 0-160-0 km/h-s gyorsítás-lassítás 10
másodperc alatti ideje, a kanyarokban elérhető 3 g-s oldalgyorsulás
pedig egy Le Mans-i prototípus versenyautónak is becsületére válik.
A prototípus megépítése kevesebb, mint hét hetet vett igénybe, a
kiállításon számos megrendelés érkezett az egyelőre még nem létező
autóra. Most építenek egy példányt tesztelésre és fejlesztésre, és ha
minden rendben megy, év végén már el is kezdhetik a típus gyártását, és
2007-ben kiszállíthatják az első darabokat a megrendelőknek.