Caparo T1: 1000 lóerő tonnánként

2006.04.24. 10:23


Galéria - kattintson a képre

Albert monacói herceg rántotta le a leplet múlt héten az apró hercegségben tartott Top Marques kiállításon a világ első 1000 LE/tonna fajlagos teljesítményű, közúti használatra is alkalmas pályaautójáról, a Caparo T1-ről. Az autó névadója az éves szinten 650 millió angol fontos forgalmat bonyolító, autóalkatrészeket gyártó Caparo Vehicle Technologies, kifejlesztése pedig a McLaren két brit exmérnöke, a formatervet jegyző Ben Scott-Geddes és a technikai részletekért felelős Graham Halstead érdeme. Ők építették korábban a McLaren kétüléses F1-es autóját is.
Az egyelőre prototípus T1-eshez rengeteg kompozit anyagot használtak, így két üléssel sikerült 500 kg alatt tartani saját tömegét. Az autót egy 500 lóerő körüli V8-as motor hajtja, a kiemelkedő, Bugatti Veyront is jóval túlszárnyaló tömeg-teljesítmény aránynak köszönhetően alig 2,5 másodperc kell álló helyzetből 100 km/h-ig, és a 0-160-as kigyorsítás is lezajlik öt másodperc alatt. Rettenetes képességekről árulkodik a 0-160-0 km/h-s gyorsítás-lassítás 10 másodperc alatti ideje, a kanyarokban elérhető 3 g-s oldalgyorsulás pedig egy Le Mans-i prototípus versenyautónak is becsületére válik.
A prototípus megépítése kevesebb, mint hét hetet vett igénybe, a kiállításon számos megrendelés érkezett az egyelőre még nem létező autóra. Most építenek egy példányt tesztelésre és fejlesztésre, és ha minden rendben megy, év végén már el is kezdhetik a típus gyártását, és 2007-ben kiszállíthatják az első darabokat a megrendelőknek.