Volvo C70 dízelmotorral

2006.05.29. 15:11

A svédek egy picit átdolgozták az öthengeres dízelmotort a kupé-kabrió számára. Az S40-esen alapuló C70-es szűkös motorterébe ugyanis nem fért volna el a nagyobb típusokban használt motor a hozzá tartozó segédberendezések helyigénye miatt.

Az átalakítás során egyebek közt egybeépített kipufogó-leömlőket és turbófeltöltőt kapott a motor. Azt ugyan nem tudni, pontosan mi okból, de a 2,4 literes négyhengeres teljesítménye is alacsonyabb lett: a dízelmotoros C70-esben az eredeti 185 lóerő és 400 Nm helyett csak 180 lóerő és 350 Nm áll a sofőr rendelkezésére. Az azonban, hogy a D5-ek jó 9,5 másodpercre van szüksége a 100 km/h-s tempó eléréséhez, és 7,3 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en, valószínűleg nem ennek köszönhető, hanem az ötsebességes automata váltónak. Később állítólag lesz kézi váltós kivitel is, az várhatóan jobban is megy és kevesebbet is fogyaszt majd.

A C70 D5 elsősorban Európában növelheti tovább az eladásokat, amelyek már most is meghaladják a Volvo várakozásait. Eredetileg mindössze 16 ezer autó eladását tervezték - bár úgy sejtjük, ez azért a legpesszimistább becslés lehetett -, de a sajtóközlemény szerint ma már úgy tűnik, hogy minimum 20 ezer C70-esre lesz igény még az idén.