Mercedes SLK 55 AMG merev tetővel

2006.06.13. 11:21

A fantáziadús Special Edition névre hallgat a Mercedes újdonsága, pedig korábban még Tracksport néven emlegették . A Mercedesnél időközben talán rájöttek, hogy egy automata váltós járművet nevetséges lenne versenypályára ajánlani, még akkor is, ha tényleg villámgyors, és tényleg használják versenyzésre is.


Galéria - kattintson a képre

A Special Edition lényegében az AMG Ultimate Experience Asia sorozat versenygépeinek továbbfejlesztett, és utca közlekedésre is alkalmas változata. Kihagyták belőle a nehéz összecsukható fémtetőt, helyette pillekönnyű, de eléggé merev szénszálas műanyag alkatrészt alkalmaztak. Ezzel vagy 45 kilogrammot spóroltak, így az autó tömege mindössze 1,495 tonna lett, ugyanakkor sokat javult a karosszéria merevsége. Az év elején bemutatott versenyváltozattal szemben itt már a motort sem hagyták érintetlenül: az 5,5 literes AMG V8-as a korábbi 360 helyett 400 lóerős lett, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 510-ről 520 Nm-re emelkedett. Mindezt nagyrészt a szívórendszer és az elektronikus vezérlés átalakításával érték el.


Galéria - kattintson a képre

Így az SLK 55 AMG Special Edition 4,9 helyett 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 m/h-ra, és 17,5 helyett 15,5 másodperc alatt érhet el a 200-as tempót. Nyilvánvalóan gyorsabb is lehetne az autó ezzel a motorral, de a Mercedes – ahogy az összes SLK-ban – ebben a típusváltozatban is hétsebességes, igaz, kézzel is kapcsolható hidrodinamikus automata váltót használ, ami felemészti a motor teljesítményének egy jelentős részét, sőt, még egy külön olajhűtőt s igényelt, hogy ne menjen tönkre idő előtt.

Pedig a többi alkatrész a versenypályán is simán megállná a helyét. A futómű magassága állítható, a féktárcsák pedig kerámiából készültek. Az autót a merev tetőn kívül az orr-rész nagyobb nyílásairól, és a 19 hüvelykes AMG alufelnikről ismerni fel. A sportosságnak persze megkérik az árát. Németországban, ahol júliustól kapható a típus, 107 300 eurót, azaz átszámítva majdnem 29 millió forintot kérnek érte.