A hétvégi 24 órás versenyen megszületett Le Mans történetének első
dízelmotoros győzelme, a Frank Biela, Emanuele Pirro és Marco Werner
által irányított Audi R10 hat körös előnnyel nyerte meg a versenyt. A
Peugeot még a verseny előtt, múlt hét szerdán jelentette be, hogy
jövőre ők is megkísérlik ezt a bravúrt, mégpedig egy V12-es HDi-vel
hajtott, részecskeszűrővel felszerelt Peugeot 908-assal. A franciák
korábban a 3,5 literes V10-essel hajtott benzinmotoros 905-ös típussal
értek el szép eredményeket, 1992-ben megnyerték Le Mans-t és a
világbajnokságot, ’93-ban pedig első, második és harmadik helyen
végeztek a világ leghíresebb 24 órás versenyén.
A jövőre pályára állítandó 908-asban egy 5,5 literes, 100 fokos
hengerszögű V12-es dohog majd, előreláthatólag
700 lóerős teljesítménnyel és 1200 Nm körüli nyomatékkal. A nagy
hengerszög segít az autó tömegközéppontjának alacsonyan tartásában, a
V12-es kiegyensúlyozott járása révén vibrációtól mentes működést
eredményez. A kipufogórendszerbe mindkét hengersorhoz külön koromszűrőt
szereltek. A 908-as első makettjét szeptember 28-án, a Párizsi
Autószalonon mutatják be, majd 30-án elkezdik a V12 HDi DPFS motor
tesztelését a próbapadon. Az autó első tesztjére decemberben kerülhet
sor, a tesztpilóta Eric Hélary lesz, aki ’93-ban győzelemre vezette a
905-öst Le Mans-ban.