Kútba esett a Marelli eladása

2001.01.02. 19:05

A Fiat és a Visteon nem tudott megegyezni a Magnetti-Marelli eladásáról. A nagy hanggal bejelentett üzlet az anyagiakon bukott el: a két nagyvállalat nem volt képes megegyezni a vételárban. A képhez hozzá tartozik, hogy a Fordból tavaly júliusban kivált Visteon, amely jelenleg a világ második legnagyobb autóalkatrész-beszállítója, jelenleg anyagi gondokkal küszködik. A Fiat a hírek szerint hárommilliárd euróért adta volna a Magnetti-Marellit, az amerikaiak viszont csak 2,5 eurót tudtak volna fizetni. Most, hogy a nagy üzlet kútba esett, a Fiat részlegenként próbálja meg eladni leányvállalatát. Így külön kerül eladósorba a Marelli Erőátviteli Rendszerek üzemága, ahol motorvezérlő elektronikákat, befecskendező rendszereket, kipufogórendszereket, és Selespeed szekvenciális váltókat gyártanak, a Marelli Felfüggesztések, ahol lengéscsillapítókat készítenek, a Marelli Elektronika, ahol elektromos panelek, és telematikus eszközök készülnek, illetve a hűtő- és fűtőrendszerekkel foglalkozó divízió. A Bosch-sal közös világítástechnikai üzletág 70%-a szintén vevőre vár. A Fiat csak három kisebb részleget tart meg, a VIASAT-ot, amely műholdas kommunikációs rendszert fejleszt autókhoz, a Midas Europe szervízhálózatot, és a felfüggesztésekkel foglalkozó ágazat azon részét, amely a Fiat saját fejlesztőrészlegéből jött létre. Emellett már korábban bejelentették, hogy a klímaberendezéseket gyártó Marelli Thermalt mintegy félmilliárd euróért a Denso vásárolja meg. Az eladásra kínált részlegekre állítólag számos jelentkező akad, így várhatóan az év közepéig megkötik a szerződéseket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.