Új Porsche 911 Targa négykerék-hajtással

2006.07.17. 13:23

Az új sportkocsi Targa 4 és Targa 4S néven kerül forgalomba. A 997-es sorozat legújabb tagját gyakorlatilag csupa, már meglevő elemből hozta össze a Porsche tervezőgárdája.


Galéria - kattintson a képre

Szinte egy az egyben átvették a 996-os sorozatban bemutatott Targa modellek különleges tetőszerkezetét az első ülések feletti, egyben hátracsúsztatható üvegpanellel és a felnyitható hátsó ablakkal, csupán a súlyából faragtak 1,9 kilogrammot, és a hangszigetelésén javítottak egy keveset. Az autó alsó fele ugyanakkor a 911 Carrera 4 típuséval egyezik meg: a kerek fényszórós orr, és a kétkerék-hajtású modellekéhez képest 44 mm-rel szélesebb farrész innen lehet ismerős. A 3,6 literes 325 lóerős alapmotor és az S változat 3,8 literes hathengeres boxere épp úgy


Galéria - kattintson a képre

változtatás nélkül került át a Targa4 sorozatba, mint a Porsche négykerék-hajtása, amely a tapadási viszonyok függvényében a vonóerő 5-40%-át juttatja az első kerekekre. A nehéz tetőszerkezet és az összkerékhajtás miatt a Targa 4 modellek persze egy picit kevésbé tüzesek, mint a kupé-karosszériás 997-esek. A gyengébbik változat 5,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 280 km/h, míg az S kivitel 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és legfeljebb 288 km/h-val száguldhat. Cserébe viszont ott a világ egyik legnagyobb, elektromos mozgatású napfényteteje, amely 0,45 négyzetméternyi nyitott felületet biztosít.

A Porsche 911 Targa 4 Németországban 91 843 eurós áron lesz kapható, míg az erősebb S változatért 102 167 eurót kérnek. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy később lesznek-e olcsóbb, kétkerék-hajtású Targa modellek is, vagy sem.