A Renault felfrissíti a Scenicet

2006.07.18. 12:53

Új arc, egy új motor, egy új váltó és egy új típusváltozat – ennyivel nyújt többet a Renault kompakt egyterűje a ráncfelvarrás után.


Galéria - kattintson a képre

A formai változtatásokat nem vitte túlzásba a francia tervezőgárda, csupán a Scenic orrán tátongó nyílásokat szabták át egy picit. A lámpák közt egy picit nagyobb és ferde felső kontúrú nyílásokat vágtak, a Renault-rombuszt tartó kis lemezdarab pedig jobban belesimul az autó orrába. A lökhárítón is nagyobb lyukat vágtak, nagy, vigyorgó szájat hozva létre az eddig jóval semlegesebb kifejezésű arcon. Hátul az ajtón végigfutó élet hajlították meg egy picit lefelé, és a lökhárító kialakításán, valamint a lámpák színezésén változtattak egy keveset. Mindezek ellenére az autó karaktere alig változott, épp csak annyira, hogy megint újnak lehessen nevezni, ami érthető is. A Scenic eddig is sikeres volt, így nem lett volna értelme még több pénzt költeni az átszabására.


Galéria - kattintson a képre

A másik lényeges újítás, hogy a Scenic sorozat egy újabb változattal bővült. Az ötszemélyes rövid karosszériás és a hétszemélyes Grand Scenic kivitel mellé megérkezett az ötüléses Grand Scenic is, valószínűleg a vásárlók igényei alapján. Ez annyiban különbözik a hétszemélyes testvérétől, hogy a két hátsó ülés helyén alacsonyabban vezethetik a csomagtér padlóját, azaz néhány literrel bővülhet a térkínálat, sőt, az ülések helyén még egy 32 literes csempészrekeszt is el tudtak helyezni. Az árakról egyelőre nem esett szó, de elég valószínű, hogy ez a változat a harmadik üléssor hiányában valamivel olcsóbb is lehet, mint a hétszemélyes.


Galéria - kattintson a képre

A motorkínálat is bővül. Az eddig kínált 1,5 literes, 86 és 105 lóerős, illetve az 1,9 literes, 130 lovas dízelmotorok mellé megérkezett az új, 150 lóerős kétliteres is, így már dízelmotorból is négyfélét kínálnak, akárcsak benzinesből. Emellett megérkezett az új, AJ0 jelzésű, a Nissannal közösen kifejlesztett hatsebességes váltó is.

A Renault sajtóközleményéből kiderül, hogy a cég számára milyen nagyon fontos a Scenic sikere. A kompakt egyterűből nagyjából annyit adnak el Európában, mint a Mégane sorozat többi tagjából összesen, saját kategóriájában pedig vezető szerepet játszik 19%-os piaci részesedéssel.