Mitsubishi Lancer Evo IX MR: búcsúzóul

2006.08.30. 11:54

A japánok még elkészítették az aktuális Lancer utolsó sportváltozatát, hogy azután már az új Lancerre, és az Evo X-re koncentrálhassanak.


Galéria - kattintson a képre

Az MR, azaz Mitsubishi Racing kivitel hajtásláncán már nem módosítottak. Ugyanaz a kétliteres, 280 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú turbófeltöltős benzinmotor kerül bele, amelyet a korábbi változatokból már ismerhetünk. Ugyanakkor a futóművet Eibach gyártmányú sportrugók és Bilstein lengéscsillapítók segítségével alaposan áthangolták, úgy, hogy a feszesebb beállítások révén az autó hasmagassága 10 mm-rel lejjebb kerülhetett. Emellett a hatsebességes kézi és ötsebességes automata váltóval, szedán és kombi kivitelben is megrendelhető típusváltozat csupán a légterelő elemek és a belső tér kialakításában különbözik a korábbi Evo IX változatoktól. Az autó egyetlen, de számunkra annál nagyobb szépséghibája, hogy mindössze 1500 darabot készítenek belőle, és ezeket kivétel nélkül Japánban adják el, így Európába legfeljebb néhány tucatnyi juthat szemfüles szürkeimportőrök közreműködésével, csillagászati áron.

Az Evo IX MR a Lancer Evolution széria 1992 óta tartó történetében a tizennegyedik típusváltozat, és egyben az utolsó, amelybe a legendás 4G63 típusjelzésű, kétliteres turbómotor kerül. Ez a motor alapjait tekintve változatlan formában szolgál különféle villámgyors Mitsubishi típusokban évtizedek óta, bár a teljesítménye az évek során majdnem a kétszeresére nőtt a folyamatos fejlesztések következtében. Az Evo X-hez azonban teljesen új motort fejleszt a Mitsubishi; hogy pontosan mifélét, az várhatóan már csak jövőre derül ki.