Alfa 8C Competizione: az álom megvalósul

2006.09.12. 15:33


Galéria - kattintson a képre

Épp három éve, Frankfurtban mutatkozott be az Alfa Romeo sportkocsi-tanulmánya, amely mára megérett a gyártásra. A csodás formán alig változtattak, csak néhány apró részleten csiszoltak egy keveset. A szériagyártmány azért felismerhető, többek közt lágyabb lett az oldalablakok formája és az ajtók körvonala, az első légbeömlők valamivel nagyobbak lettek, és újak a 20 hüvelykes alufelnik is. Összességében azonban elmondható, hogy a tanulmány karakterét meg tudták őrizni. A 8C formája nem csak esztétikai szempontból remek, a tervezők elérték, hogy a karosszérián nagy szárnyak nélkül is leszorítóerő keletkezzék, így nagy sebességnél sem adódnak stabilitási problémák.


Galéria - kattintson a képre

A műanyag burkolat alatt sokkal nagyobb fejlesztéseket hajtottak végre. Az Alfa számára egy új V8-as motort fejlesztett a Maserati mérnökgárdája. A GT és a Quattroporte típusokból ismert 4,3 literes motor hengerűrtartalmát 4691 köbcentiméterre növelték, így a legnagyobb teljesítménye 450 lóerő 7000-es percenkénti fordulatszámon, és 4750-es fordulaton adja le 470 Nm-es csúcsnyomatékát. Ezek az adatok jól mutatják, hogy a nyolchengerest csak módjával hegyezték ki, hiszen a régebbi, kisebb motor a Ferrari F430-asban 490 lóerő leadására is képes. Az Alfánál azonban hangsúlyozzák, hogy a legfontosabb szempont a motor hangolásánál a köznapi használhatóság megtartása volt. Erre utal az a tény is, hogy a legnagyobb forgatónyomaték 80%-a már 2000-es fordulaton is rendelkezésre áll. A váltó szintén a Maserati munkája: hatsebességes, robotizált, szekvenciális szerkezet, amely automata és kézi üzemmódban is használható. A könnyű karosszéria és a félelmetes motor kombinációja persze sánta lenne önzáró differenciálmű nélkül, így a 8C-ből ez az alkatrész sem hiányozhat.


Galéria - kattintson a képre

Természetesen a futómű is igazi versenytechnika, ahogy szinte minden más ebben az autóban. Elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaznak. A szuperkönnyű, 20 hüvelykes felnikre elöl 245/35-ös, hátul pedig 285/35-ös gumiabroncsokat szerelnek. A tervezéskor persze arra is gondolni kellett, hogy aki ilyen autót vesz, az nem feltétlenül mestersofőr, ezért beépítették a VDC fantázianevű kipörgésgátló és menetstabilizáló elektronikát is, így talán kevesebb 8C-t törnek porrá a tulajdonosok.

A 8C Competizione első szériapéldányait valamikor jövőre készítik el, és jóllehet árat egyelőre nem mondtak, biztos, hogy az Alfa nyolchengeres sportkocsijáért versenyezni fognak a gyűjtők, hiszen ismereteink szerint mindössze 500 példány készül belőle.